ozd-rallye-2016-rallye2-2016-rallye2-salanki-gabor_0649Jánosa Ákos és Brunekker Árpi már a 2015-ös év végén is tisztában volt vele, hogy a kategóriájuk bajnoki címét biztosan nehezebb lesz megvédeni, mint megszerezni. Igazuk lett, nem csalódtak a srácok, Hibján Józsefék keresztbe húzták a bajnoki címmel kapcsolatban szőtt álmaikat, hiszen az év utolsó versenyén, az Ózd Rallye-n csaklizták el tőlük a hatos géposztály legékesebb trófeáit. Természetesen, Ákosék nem voltak túl boldogok, de vigasztalanok sem a célban, mivel a két páros között a teljes hazai rallye-s társadalom számára példaértékű barátság alakult ki az évad során, így láthatóan jó szívvel gratulált a Jánosa-Brunekker kettős a legyőzőiknek. Ezért soha ne feledjük a Kincs, ami nincs című, örökzöld Bud Spencer Terence Hill film utolsó mondát: Aki barátot talál, az kincset talál. 🙂 Ez pedig ebben a helyzetben tökéletesen igaz. Jánosa Ákost kérdeztük.

Rallye2.hu: Ha az Ózd Rallye rajtja előtt mínuszoltunk volna, akkor egyetlen pont volt Hibján Jociék előnye veletek szemben. Mekkora nyomást helyezet rátok ez a dolog?

Jánosa Ákos: Nem csak ez a szituáció, hanem az egész évünk elég furcsa volt. Azt éreztem, 2016-ban, hogy egy gödörben vagyunk, amiből megpróbálunk kimászni, ami már majdnem sikerül. Kinézünk a veremből, felérünk a felszínre, de az utolsó pillanatban valaki elhelyez egy jól irányzott körmöst a kapaszkodó újaink végére, visszaesünk és kezdhetjük újra a felzárkózást. Szerintem egy olyan külső segítséget kell találnom a jövőben, aki, vagy ami ebből a stádiumból, amiben most vagyunk, előrébb lendít minket. Hogy ez mi lesz, vagy mi lehetne, azt még most nem tudom. Navigátor, autó vagy csapat csere? Fogalmam sincs, hogy mi vihetne előre innen. Talán egy nálunk tapasztalt ember lehet a megoldás, aki már régóta megy és tanulhatnék tőle, mondjuk a pályafelírások alkalmával. Erre a kérdésre biztosan választ kell találnunk a holtszezonban. Ez az egyik. A másik, hogy magamat is alaposan meg kell majd vizsgálnom. Azt mindenképpen ki kell deríteni, hogy a versenyek elején személy szerint én, miért alszok be? Mert emiatt kell állandóan futnunk az eredmény után. Az ózdi teljesítményünkben, hogy közre játszott e az egy pontos hátrány? Ki tudja. Biztos nem tett jót neki. Ha hagyják nekünk mínuszolni az Eger Rallye-t, akkor öt pont előnnyel érkezünk Ózdra, ami valószínűleg nem lett volna egy rossz dolog. A terv az az volt, hogy nem alszunk be az elején, de ehhez képest Királdon mindjárt zsebre raktunk Jociéktól majdnem 20 másodpercet, úgyhogy újra, szokás szerint az egész verseny az üldözésükkel telt el.

ozd-rallye-2016-rallye2-2016-rallye2-salanki-gabor_0370

Rallye2.hu: Ez kétségtelenül így van, de ezúttal mégsem mondtad azt, hogy bealudtatok volna…

Jánosa Ákos: Igen. Volt gondunk a futómű beállítással, de 20 másodpercet kapni egyetlen szakaszon, az még ezzel együtt is nagyon sok. Teljesen magam alatt voltam illetve vagyok még most is. A csúszós Sajókazán nem állítanám, hogy jó időt mentünk, mert nem. De nagy bajunk alapvetően nem volt vele. Rudabányát pedig egyenesen jól sikerültnek nevezhetjük. Másodikak voltunk a géposztályban. Ott jobbak voltunk Jociéknál, erre a második körben törölték a szakaszt. 😀 Kísértetiesen hasonlított ez a helyzet, a Székesfehérvár Rallye-n történtekhez. Ott is sokat kaptunk az elején, majd elkezdtünk felfelé jönni a táblázaton, erre etappá nyilvánítottak egy számunkra fontos szakaszt, ami megtörte a lendületünket. Ózdon, a legrosszabbul mindig a sátai gyorsasági sikerült, ezt „szerencsére” háromszor kellett abszolválnunk. A belső felvételeket már elemeztük a testvéremmel, Ruboczky Attilával és azt mondta elsőre, hogy nincs ezekben semmi kivetnivaló, aztán megnéztük Csomós Mixi belsőjét és rögvest felfedeztük, hogy hol is vannak a hiányzó másodpercek. 🙂 Joci is nagyon rendes volt velünk, – csak úgy, mint egész évben – a rendelkezésünkre bocsájtotta a saját felvételeit, de nem tűntek ki belőle túl nagy különbségek, vagy elvesztegetett másodpercek. Az tény, hogy mi Árpival jelentősebb tömeget képviselünk az autóban, mint Joci és Pisti. Leginkább ezt láttam a videókon. A mi autónk egy kicsit „nyúlósabb” a Jociékéhoz viszonyítva. Ahol ő már berakja az ötödiket, már autózik az ötödik fokozatban, én nagyjából ott húzom az ötödiket. Ez főleg a fölfelékben igaz. Sátán pedig mentünk eleget fölfelé. A versenyünk amúgy kalandmentes volt, hibák nélkül abszolváltuk a versenytávot. Azt hozzáteszem, hogy egy ilyen átlagos idővel, mint a miénk nem is igazán lehetett volna kaland, mert nem volt hozzá tempónk. Ezen is gondolkodnom kell még, hogy mit tehetnék ellene. Jobban bevállaljam a kanyarokat, más íven autózzunk, a kigyorsításokon változtassunk? A hosszú, unalmas, korán sötétedős téli estéken lesz min gondolkodni bőven. Videózás, illetve a belsőink nézegetése lesz a programom.

Rallye2.hu: Fog még bővülni az idei évi videótárad, mondjuk egy Mikulás vagy Szilveszter Rallye-n készült epizóddal?

Jánosa Ákos: A Mikuláson biztosan ott leszünk, ez 100%. Autót váltok, egy Subaru Imprezzával, Fekete Dani kocsijával fogok rajthoz állni Veszprémben, ő az idei évben végig előfutóként szerepelt a Rallye2 Bajnokság versenyein. Mindig is szerettem volna kipróbálni egy összkerekes autót, a murva pedig közel áll hozzám, jó kis versenynek ígérkezik a Mikulás Rallye. A Szilveszter Rallye-t még most nem tudom, nincsenek tárgyalások sem róla, akkoriban én inkább már a jövő évre szeretnék fókuszálni. Meglátjuk. Most azt mondom, hogy nem tudom, még bármi lehet belőle. Ha az idei esztendőket veszem górcső alá azt érzem, hogy attól függetlenül, hogy nem tudtuk megvédeni a géposztályunk bajnoki címét, nem szomorkodhatunk, mert egy szenzációs évet tudhatunk magunk mögött. Sokat meccseltünk, nagyokat küzdöttünk Hibján Jociékkal és nagyon örülünk, hogy ennyire jó barátságot és viszonyt tudtunk kialakítani velük, őszintén gratulálunk a sikerükhöz. Ha nem az utolsó versenyünket vesszük figyelembe, 🙂 akkor szerintem gyorsulni, tanulni és fejlődni is tudtunk a csatáinknak köszönhetően. Remélem jövőre is legalább ennyire jó, vagy még jobb és izgalmasabb évről beszélgethetünk majd az évadzáró futamot követően.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

ja

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!