salgo-rallye-2016-rallye2-2016-rallye2-salanki-gabor_0906Mosoni Pistinek és Hada Timinek eddig a székesfehérvári célba érkezésen és az ott megszerzett kupákon, pontokon túl nem sok babér termett a Rallye2-ben, hiszen vagy a kocsijuk babrált ki velük vagy a kategóriájukba neveztek annyira kevesen, hogy fentebb sorolták őket, vagy egyszerre mindkettő. Salgótarjánban a motor babrált ki velük, komolyan vette a „megy a labda vándorútra” című dalocskát, csak éppen a pöttyöst önmagával helyettesítette, aminek Pistiék nem igazán tudtak örülni. De megvívtak vele és ha versenyen kívül is, – bár kategóriájuk ezúttal sem volt – de átgurultak a céldobogón és összességében még jól is érezték magukat a Nógrád megyei, számukra idényzáróvá avanzsált futamon. Mosoni Istvánt kérdeztük.

Rallye2.hu: A Baranya Kupát a Suzukitok futómű hibája miatt adtátok fel, így akadt némi munkátok Salgótarján előtt.

Mosoni István: A felkészülésünk során a futóműben az összes létező csavart kicseréltük, leellenőriztük, alaposan meghúztuk és ezt nem is bántuk meg, mert a futóművel semmi gondunk nem volt Salgótarjánban.

Rallye2.hu: Mégsem alakult jól, vagy mondjuk inkább azt, hogy úgy a hétvégétek, ahogy azt előzetesen terveztétek.

Mosoni István: A Rallye2 Bajnokságban, eddig csak a Székesfehérvár Rallye-t sikerült befejeznünk. Nógrádban ugyan célba értünk, de szuperrallyezni kellett.

Rallye2.hu: Hogy alakult a versenyetek? Mi történt veletek?

Mosoni István: Az első két gyorsaságin még nyálkás, csúszós volt az aszfalt, óvatosan autóztunk a bemelegítő körben. De Ceredre így is jobbak voltak a gumik, mint a Kazárra. A szervizben kereket cseréltünk, előre középkemény gumit raktunk, hátul maradtak a lágyak, ezekkel már nagyon tetszett a kocsi, jót tudtunk autózni. Aztán Vizslás és Cered között, az etapon éreztem, hogy valami baj van, mert gázadásra kopogást hallottam. Félreálltam, benéztem a motortérbe, ahol azzal kellett szembesülnöm, hogy leszakadt a motortartó bak. Szinte a kartervédő tartotta a motort, ami egyszerűen lógott a levegőben. A negyedik szakaszon vészvillogóval, mentünk egy nagyon óvatost, csak arra törekedtünk, hogy ne hagyjuk el a motort és beérjünk a szervizbe. A szervizcsapatunk – akiknek nagy hálával tartozunk a támogatóinkkal, családunkkal és a párommal együtt – kiszedett egy elszakadt és egy másik beszorult csavart, helyére rakták a motort. A szervizből csak hét perc késéssel tudtunk kigurulni, a késlekedésünket 70 másodperc büntetéssel szankcionálták. De versenyben voltunk. Az ötödik gyorsaságin viszont az új csavarok közül elhagytunk egyet, ami valószínűleg nem lett jól meghúzva, ez pedig azt eredményezte, hogy megint elszabadult a helyéről a motor. A gyorsasági céljából azonnal visszamentünk a szervizbe, kihagytuk a hatodik szakaszt, szuperrallye kérelmet adtunk be kizárólag ezzel folytathattuk a futamot. Az utolsó körben – immár tét nélkül, – bár amúgy sem volt saját kategóriánk – nagyon jót autóztunk, kifejezetten tetszett a hetedik és nyolcadik gyorsasági. Rengeteget küzdöttünk Nógrádban, de legalább már volt szervizünk, aminek nagyon örültünk. Szuperrallyeztunk, ám még ezzel együtt sem volt rossz, sajnáljuk, hogy a motor így kibabrált velünk.

salgo-rallye-2016-rallye2-2016-rallye2-salanki-gabor_705

Rallye2.hu: Ózdon ér véget hamarosan a bajnokság. Ott lesztek e?

Mosoni István: Nem tudunk menni, mert más elfoglaltságom lesz, sajnos ki kell, hogy hagyjuk az Ózd Rallye-t, ami azt jelenti, hogy számunkra Salgótarjánban ért véget a Rallye2 Bajnokság 2016-os évada.

Rallye2.hu: Mikulás, vagy Szilveszter Rallye?

Mosoni István: A Szilveszter erősen kérdőjeles, mert inkább a Mikulás Rallye-n szeretnénk rajthoz állni. 99%, hogy indulunk Veszprémben. Gyerekkori álmom, hogy végre egy Mikulás Rallye-n részt vehessek. Tudjuk, hogy autógyilkosok arrafelé a pályák, de ez a része nekem most másodlagos, a lényeg, hogy ott lehessünk a legendás murván. Emiatt a tervünk miatt lesz valószínűleg teljesen esélytelen a Szilveszter Rallye, rövid lesz az idő a két verseny között, nem hiszem, hogy annyi idő alatt ki tudjuk majd kalapálni a Suzukinkat a kemény Balaton parti speciálisok után. A Mikulás előtt még Horvátországban vár ránk egy megmérettetés, a szintén murvás Santa Domenica rallye show. Évek óta részt veszünk rajta, szenzációs a szervezés, kitűnő a verseny, nagyon kedveljük. De különösen vigyázni, figyelni kell majd a kocsira, mert egy hetünk sem lesz ezután a Mikulás Rallye-ig és ha valami nem úgy sül el Horvátországban, ahogy azt eltervezzük, akkor akár a Mikulás Rallye-n történő részvételünket is elbukhatjuk. Azt pedig nagyon nem szeretnénk…

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!