salgo-rallye-2016-rallye2-2016-rallye2-salanki-gabor_653Szepesi Marci és Gondos Peti egész évben kiegyensúlyozottan autózott a 9-es kategóriában, bajnoki címvédőhöz méltóan sorban nyerték a rallye-kat, aminek meg is lett az eredménye, Salgótarjánban begyűjtötték a géposztály 2016. évi bajnoki címét is. A nógrádi futamon elért sikerük azonban, most nem volt túl könnyű, – bár a tetemes előny és a nyolcból nyolc nyert szakasz nem ezt sugallja – mivel egy leszakadt és csak ideiglenesen javított kormányművel, a ceredi kanyartengeren minden volt, csak nem éppen egyszerű az autózás. Szepesi Marcellt kérdeztük.

Rallye2.hu: Hogyan készültetek a salgótarjáni versenyetekre?

Szepesi Marcell: A Székesfehérvár Rallye után nem sok dolgunk volt az autónkkal, de azért nem lazsáltuk el a felkészülést. Ezúttal is alaposan átnéztük a Hondánkat, a kötelező gondoskodáson túl egy nagy külső és belső takarítást kapott a kocsi és ezzel nagyjából a teendőink végére is értünk. Tesztelni, vagy bármilyen amatőr felkészülési futamon részt venni nem tudtunk, mert rengeteg a munkánk, kevés az időnk, de valójában nem is szoktunk ilyen jellegű eseményeket a versenyek elé beiktatni. A prológon teszteltünk… 🙂 A pályák ismerősek voltak. Cereden már az RTE-s korszakomban is mentem, talán 2012-ben. Kazáron pedig még hamarabb, 2010-ben rajthoz álltam, akkor, amikor még jogosítványom sem volt. 🙂

Rallye2.hu: Hogy sikerült a „tesztetek”? 🙂

Szepesi Marcell: Az elsőkerekes autónkkal nem sok értelme volt a prológnak. Húzgáltam én a kéziféket, a vizes út is a segítségünkre lehetett volna, de mivel teljesen széria a kézifék, így semmi sem történt. Nem csúsztunk meg, nem tudtunk látványosan autózni. Ezért sem szerettük igazán a főutcai bemutatkozó szakaszt, a féltengelyek épségének megóvása miatt, még örültünk is, amikor a céljába értünk.

Rallye2.hu: Vasárnap az általad régről ismert Kazárral kezdődött a napotok.

Szepesi Marcell: Szerintem jól sikerült, nem tudott minket a nyálkás, itt-ott csúszós aszfalt becsapni, mert mi szeretjük az ilyet, sőt itthon nálunk a Bükkben is hasonlóak általában a körülmények, így hozzáedződtünk már a hasonló kihívásokhoz. Az első gyorsaságin magunkhoz ragadtuk a vezetést, amit egészen a célig meg tudtunk őrizni, csaknem hat és fél perccel nyertük meg a géposztályunk küzdelmeit. Az első körben nem volt átbeszélőnk, ezért Peti kézjelekkel vezetett végig a pályákon. Egy vezetékkel volt gond, aminek a hibáját akkor nem tudtunk orvosolni. A szervizben meg tudta javítani a csapatunk, amiért nagy köszönettel tartozunk nekik, valamint a támogatóinknak is, a segítségükért. A verseny első felében ettől eltekintve semmi bajunk nem volt, csak azt éreztem, hogy az autónk nem a megszokott módon kanyarodik, fordul. Az egyik szervizben hamar kiderült, hogy leszakadt a kormánymű. Megcsinálni nem tudtuk, de egy ideiglenes megoldással elkerültük, hogy fel kelljen adnunk a versenyt. Mozgott így is, ellenben használható, biztonságosan vezethető maradt a kocsi. A célban boldogok voltunk, mert a kormánnyal való küzdelmünk után az abszolút 14. hely mellé a kategóriagyőzelmet is megszereztük és ezzel az is biztossá vált, hogy az Ózd Rallye eredményétől függetlenül megnyertük a bajnokságot a géposztályunkban. Tavaly az N/2-ben és az N csoportban diadalmaskodtunk, idén pedig sikerült megvédeni a kategóriánk bajnoki titulusát. Eredményesnek mondhatjuk az évünket is.

salgo-rallye-2016-rallye2-2016-rallye2-salanki-gabor_0858

Rallye2.hu: Ezek után nem lenne kötelező rajthoz állnotok Ózdon. Elindultok e mégis?

Szepesi Marcell: Nem biztos, sőt inkább azt mondom, hogy a jelek szerint biztosan nem leszünk ott. Az autóhoz még hozzá sem nyúltunk. Le kellene venni a bölcsőt, a kormányművet, mindent át kéne nézni, javítani, cserélni, ezért nem hiszem, hogy lesz annyi időnk a rajtig, hogy elkészüljünk a munkával. Kiderül.

Rallye2.hu: Valami év végi sprintre, buli futamra, Mikulás, netán Szilveszter Rallye-ra van e kilátás?

Szepesi Marcell: Inkább a Szilveszterre, mint a Mikulásra. Ott könnyedén megeshet, hogy rajthoz állunk.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!