salgo-rallye-2016-rallye2-2016-rallye2-salanki-gabor_0881Az erdőben zárta le a komlói szereplését Madari Imi és Haracska Tomi, de a srácok megfeszített munkával újjáépítették a Renault Clio-jukat, amivel Salgótarjánban újra a dobogóra állhattak. Ózdon viszont kevés lesz Imiéknek a bronzérem, annál egy kicsit több kell, ha szeretnék a maximumot kihozni a lehetőségeikből és ha ez sikerül, akkor még az is előfordulhat, hogy a 8-as géposztály második helyén zárják a 2016-os évet. Madari Imrével beszélgettünk.

Rallye2.hu: A Baranya Kupán nem teljesen úgy ért véget a versenyetek, ahogy azt elterveztétek. Nagyot kapott a kocsi, rengeteg munkátok lehetett a salgótarjáni verseny előtt.

Madari Imre: Nem unatkoztunk, annyi szent. De a szervizcsapatunk és a támogatóink segítségével újjá tudtuk varázsolni a kocsinkat, amiért nagy köszönettel tartozunk mindenkinek. A karosszérialakatosnál kezdtünk, szépen ki lett pofozva a kasztni. A futómű következett, amit a mecseki erdőben szinte egy az egyben kikapott a Renault-unk alól egy nagy fatuskó. Kompletten kicseréltük hátul, a híddal együtt. A sor végén a fényező és a dekoros jött, mindenki jó és szép munkát végzett 100%-ban elégedettek voltunk a végeredménnyel. Ráadásul teljesen időben végeztünk a munkákkal, így még át is tudtuk nézni valamint egy kicsit teszteltünk is a kocsival.

Rallye2.hu: Ismerősek voltak nektek a nógrádi gyorsasági szakaszok?

Madari Imre: Részünkről újak voltak a pályák, bár én már autóztam korábban az RTE versenyein a Zagyvaróna-Cereden. Ám szinte semmire sem emlékeztem belőle. A kanyar is sok volt és az eltelt idő is. 2009-ben vagy 2010-ben jártam arra utoljára. Úgyhogy az is szinte teljesen új volt. Tetszettek egyébként a gyorsaságik és mi jó megoldásnak találtuk a megfordított menetirányt, mert a két gyorsasági jellegében is eltért egymástól, de amikor ellentétes irányba kellett teljesíteni, akkor teljesen megváltoztak, mintha nem is ugyanott kellett volna mennünk délután, mint a reggeli órákban. Élveztük a versenyt, nagyon tetszett a nógrádi megmérettetés.

Rallye2.hu: Látványosan fröcsköltétek a vizet a főutcán, de szerintem nem rajongtatok most sem a prológért.

Madari Imre: Jól sejted. A pályát konkrétan be sem jártuk, vakon indultunk neki, sok energiát nem fecséreltünk el rá, inkább a gyorsasági szakaszok pontos itinerének az elkészítésére koncentráltunk. Ezzel az autóval csupán annyi célunk volt, hogy teljesítsük a prológot, ezt a Renault-t nem a látványos autózásra találták ki. 🙂 Vártuk a vasárnapot.

Rallye2.hu: Nézzük akkor a vasárnapotokat A-Z-ig!

Madari Imre: Az első körre szerintem elgumiztuk magunkat. Egyel puhább keveréket is rakhattunk volna föl, volt is nálunk megfelelő gumi, de nem amellett döntöttünk, a keményebbet választottuk, ám hamar kiderült, hogy nem volt jó húzás. Az első, ködös, nyálkás aszfaltos gyorsaságin még ráadásul be is voltam feszülve, bennem volt még a komlói esésünk. Óvatosan kezdtünk, meg is kaptuk a magunkét a kategóriatársaktól. Senkinek sem volt könnyű, mindenkinek csúszott, kihívás volt, teljesíteni kellett. A szerviz után felszáradtak az utak, megkezdtük mi is a felzárkózást, ami jól sikerült, mert délután már folyamatosan kategória második időket autóztunk, csak a reggeli óvatoskodásunk hozományaként begyűjtött hátrányunkat nem bírtuk ledolgozni. Cereden a lóerők, vagyis a hiányuk miatt hátrányban is voltunk. Sper nincs a kocsinkba, ami szintén jól jött volna a visszafordító kanyarokban. A végén a harmadik helyet tudtuk megszerezni a 8-as kategóriában. Ezzel alapvetően elégedettek voltunk, fülig érő szájjal álltunk a céldobogón, mert jó, de nehéz verseny volt, technikás gyorsaságik voltak, főleg a ceredi. Nekünk pedig egy dobogós hely megszerzése volt a célunk a versenyen, ami sikerült. Jó lett volna egy második hely, de a bronzéremmel sem szomorkodunk egy pillanatig sem.

salgo-rallye-2016-rallye2-2016-rallye2-salanki-gabor_678

Rallye2.hu: Ózdon fogunk elbúcsúzni a Rallye2 Bajnokság idei évadától. Ott lesztek e és milyen pozícióért fogtok csatázni?

Madari Imre: Már jóval a verseny előtt átnéztük az autót és mindent rendben találtunk, így csaknem egy teljes hónappal a rajt előtt már abszolváltuk a felkészülés oroszlánrészét. Csak rajtunk fog múlni minden és azért szeretnénk egy jó hangulatú autózással búcsúztatni a bajnokságot. A pályákat még nem tudjuk, de a versenykiírás alapján sejthető, hogy mik bújhatnak meg az „álnevek” mögött. Ha azok a speciálisok lesznek, amire gondolok, azok jók és ráadásul egy kicsit jobban is fekszenek nekünk, mint a salgótarjániak. Bízok benne, hogy az említett technikai hiányosságaink Ózdon nem fognak hátráltatni minket, jobb eredményt tudunk elérni, amire szükségünk is lesz. A géposztályunkban jelenleg 22 ponttal állunk a negyedik helyen. De azt is mondhatnám, hogy holtversenyben a harmadikon, mert László Pistiék is ugyanennyi pontot gyűjtöttek az év során. Velük biztosan nagyot fogunk vívni a dobogó alsó fokáért, de egy jó versenyzéssel még akár a második helyet is elcsíphetjük, mert Dékány Sanyiékhoz mérten is csak 8 pont a hátrányunk. Sietni fogunk a szép kupákért, ez nem lehet kérdéses.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!