salgo-rallye-2016-rallye2-2016-rallye2-salanki-gabor_0847A Baranya Kupán átélt fiaskója után Takács Olivér hamar átlépett a történteken és Kulcsár Dani illetve a csapat segítségével, fáradtságos munkát végzett a Citroen C2R2-jén, aminek hozományaként, ha csak az utolsó percben is, de el tudtak indulni a salgótarjáni megmérettetésre. Ami igazából tökéletesen zárult a számukra, hiszen a kocsit maximálisan letesztelték és még dobogóra is állhattak a futam végén. Ózdon viszont már nagy tétben játszanak a srácok. A harmadik helyüket nem vehetik el már tőlük év végén a bajnokságban, ám ha Olivérék sokáig és szépen becézgetik Fortuna nagyasszonyt és jó benyomást tesznek rá, akár még a hatos kategória bajnoki címe is hozzájuk kerülhet majd az éves díjátadó gálán. Takács Olivérrel beszélgettünk.  

Rallye2.hu: Nem sikerült jól a Baranya Kupátok. Hogyan tudtatok felkészülni a bukásotok után a Salgó Rallye-ra a Grepton kupáiért?

Takács Olivér: Magán az eseten összességében nagyon hamar sikerült túllendülnöm, de sok időm nem is volt a szomorkodásra, mert a borulás után azonnal hazaindultunk és amint a műhelybe értünk rögvest neki is láttunk az autónk szétszedésének. Másfél nap alatt sikerült lecsupaszítanunk a kasztnit. Azt kedden elvittük Kuncz Dezsőhöz, aki gyönyörűen rendbe rakta és csodálatosan le is fényezte a Citroenünket. Sajnos elég rohamtempóban kellett dolgoznunk, siettünk, négy nap alatt raktuk össze a C2-t, mert közeledett a nógrádi versenyhétvége, ahol mindenképpen szerettünk volna rajthoz állni. Pénteken lettünk készen a munkával, szombaton hajnalban pedig elindultunk Salgótarjánba. Még ki sem tudtuk próbálni az autót.

Rallye2.hu: Akkor tényleg nagyot hajráztatok. Kicsit kockázatos volt így útra kelni…

Takács Olivér: Bíztunk a szervizcsapatunk mindig tökéletes munkájában, ráadásul várt ránk a prológ, ahol a főpróbára volt is egy kis lehetőségünk. Attól függetlenül, hogy egy nyúlfarknyi tesztnek most jól jött, továbbra sem kedvelem az elsőkerék hajtású Citroenünkkel a prológokat. Nem nekünk van ez kitalálva. Legurulunk, nem tudunk rajta látványosan, meg úgy igazából sehogy sem autózni. A kocsink tökéletesen muzsikált, nyugodtan várhattuk a vasárnapi rajtot.

Rallye2.hu: Milyen volt a versenyetek? Ködösen indult a reggel…

Takács Olivér: Trükkösen, becsapósan kezdődött a nap. A ködre, párára számítottunk, szombaton rengeteg eső esett. Mivel nem szerettük volna az új fényezést megrongálni egy kicsit spórolósan, óvatosan autóztunk a kazári gyorsaságin. Indokolatlanul sokat hagytunk bent, túl is lőttünk a célon a spórolással, elhúzott tőlünk az élmezőny. A taktikánkat ezért úgy alakítottuk, hogy inkább a védekezésre és nem a támadásra helyeztük a fő hangsúlyt. A mögöttünk lévőket tartottuk magunk mögött, Jánosa Ákosékkal és Hibján Jociékkal nem tudtuk fölvenni a versenyt. A következő körre fölszáradt az aszfalt, gyorsultunk, élveztük az autózást, a kocsink pedig hiba nélkül falta a versenykilométereket. Stabilan, biztonságosan haladtunk, egyáltalán nem volt az autóban ereszd el a hajamat hangulat. A verseny felénél már a mezőny, a géposztály is megfogyatkozott. Köztük a csapattársainktól, Trencsényi Vincééktől motorhiba miatt kellett elbúcsúznunk. Így nekünk sem kellett sehová sietnünk, a verseny végén mégis a kategória második helyén értünk célba. Az ezüstérem Hibján Jociék szerencsétlen kicsúszása miatt gyakorlatilag az ölünkbe hullott, persze ehhez nekünk is ott kellett ám lennünk a nyomukban. Sajnáltuk az esetet, de az eredménynek örültünk, elégedettek voltunk, mert egy tesztversenyen – számunkra az lett végül a salgótarjáni – még szép kupákat is tudtunk szerezni.

salgo-rallye-2016-rallye2-2016-rallye2-salanki-gabor_186

Rallye2.hu: Ózdra látogat október végén a Rallye2 Bajnokság, ti is ott lesztek?

Takács Olivér: Megyünk természetesen. A kategóriánkban, az év végi harmadik helyünk már biztos, senki nem veheti el tőlünk. De még arra is van matematikai esély, hogy elhódítsuk a bajnoki címet. 🙂 De azt nem mi tudjuk megnyerni, hanem Ákosék és/vagy Jociék tudják elveszíteni. Mi azért ott leszünk majd a sarkukban, csipkedjük őket és ha valamelyikük hibázik, akkor mi könyörtelenül támadunk. 😉 Én még nem sokat versenyeztem a környéken, nem tudom, hogy milyen szakaszokkal készülnek most a rendezők. Dani már többször járt arra, jobban ismeri a környéket. Én csak a Sáta-Sátát ismerem a Miskolc Rallye-ról, de ígérem, hogy alaposan föl fogunk készülni a verseny előtt mindenből, várjuk a rajtot és kegyetlenül lecsapunk majd minden kínálkozó lehetőségre. 😉 🙂

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Takács Olivér szponzorok

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!