Baranya Kupa 2016 Rallye2 Salánki Gábor_770Tóth Pisti és Sillye Zsolti két versenyt is kihagyott a Rallye2 Bajnokságból, ám az egyik kedvencüket, a Baranya Kupát semmiképpen sem kívánták „mínuszolni”. PistiX szavai szerint kár is lett volna, mert rendkívül jól érezték magukat a hajdúsági fiúk Komlón, elégedetten gurultak át a futam végén, a célvonalon. A páros azonban nem szeretne Komló után újra a „kispadon” ücsörögni hónapokon keresztül, ezért bőszen szervezkednek, hogy a Salgó Rallye-n is rajthoz tudjanak állni. A munka kazalban, az idő kevés, de PistiX hatalmas hajrába kezdett azért, hogy szeptember közepén ők is ott állhassanak majd, a salgótarjáni rajtvonalnál. Tóth Istvánnal beszélgettünk.

Rallye2.hu: Az Iseum Rallye-n, Szombathelyen láthattunk titeket utoljára a pályán. Mivel telt azóta az időtök, hogyan készültetek a Baranya Kupára?

Tóth István: Versenyre sajnos sehová sem jutottunk el a két Rallye2-es forduló között. Ezért is látogattunk el a Baranya Kupa előtti tesztre, hiszen nagyon fontosnak éreztem, hogy a több, mint három hónapos szünetünk után, az éles bevetés előtt egy kicsit autózzunk, visszarázódjunk a versenytempóba. Az autóval különösebb munkánk nem volt, hiszen mi mindig nagyon ügyelünk a kocsinkra, ami tudom, hogy az időnkön is meglátszik. De csak így tudjuk megvalósítani azt, hogy versenyezhessünk. Sem időnk, sem anyagi forrásaink nincsenek rá, hogy a mostaninál komolyabban tudjuk ütni-vágni a Ladánkat, pedig szívesen nyomnám én jobban is a gázt. Csodáljuk is emiatt a bajnokság élvonalában küzdő márkatársainkat rendesen.

Rallye2.hu: Hasznos volt számotokra a teszt?

Tóth István: Úgy érzem, hogy jól sikerült a főpróba, jól gondoltuk, hogy szükségünk van rá és utólag elárulhatom, hogy nagyon hasznosnak értékelhetjük. Volt időm újra ráérezni, hogy hogyan fordul a kocsi, hogy megy, megbarátkozhattam a féktávokkal, a kanyarodással és minden egyébbel. Ezt, amikor van prológ, akkor ott szoktam gyakorolgatni a gyorsaságik előtt, de a tesztnek köszönhetően ezúttal már a prológra is felkészülten érkezhettünk.

Baranya Kupa 2016 Rallye2 Salánki Gábor_313

Rallye2.hu: Szépen színezgetted is a komlói főutcán, ami után a Camping-Árpádtető gyorsasági várt még rátok.

Tóth István: Nem vagyok egy driftes ember, de igyekeztem kiszolgálni a nézőket, ha már ők megtiszteltek minket a jelenlétükkel és nagyon sokan kilátogattak a verseny nyitányára. Szerintem sikerült szépen autóznunk. Az első gyorsasági számunkra részben még új volt, nem nagyon ismertük az elejét, ezért ott kicsit óvatosabban közlekedtünk, bár ez szerencsére az időnkön ezúttal nem nagyon látszott. Nem akartam semmilyen galibát, hiszen még előttünk volt a verseny nagyobbik része.

Rallye2.hu: Konkrétan hat gyorsasági szakasz várt rátok vasárnap.

Tóth István: A vasárnapi napunk alapvetően elég jól sikerült a lehetőségeinkhez képest. A géposztályunkban már szinte csak Citroen C2R2-k és Hondák vannak így velük kellett ezúttal is megvívnunk a pontokért. A harmadik szakaszon a hetvehelyi gyorsasági elején, ahol Stepán Árpi barátunk elhagyta a VFTS-ének a motorháztetejét, egy jobb2 után leesett a negyedik hengerről a gyertyapipánk. Belülről akkor még nem tudtuk, hogy mi a baj, csak éreztük, hogy hiába nyomjuk a gázt, az autó nem akar sietni. Három hengerrel valahol ez érthető is volt. Lestük a tükröt, vártuk, hogy mikor tűnik fel benne Kiss Zsolti a BMW-vel, de erre szerencsére nem került sor. A stop után pillanatok alatt kijavítottuk a hibát, de meglepődtünk, mert még soha nem jártunk így ezelőtt. A verseny során szerencsére semmi más műszaki nehézségünk nem volt, próbáltunk magunkkal csatázni és a korábbi eredményeinkhez képest javítani az időnkön. A pályákat ismertük, szerettük, Markó Tibiéknek pedig nagyon hálásak vagyunk, hogy egy ennyire jó versenyen vehettünk részt ismét. Kiemelném, hogy nem lett egy gyorsasági sem etap. Az aszfalt is elég jó volt, bár egy szűk erdei részen érezhető volt, hogy sokat dolgoznak arra az erdészek, az volt egyedül a rosszabb, de a gépek alatt érthető, hogy kopik az kifelé aszfalt. Jól éreztük magunkat, kitűnő hétvége volt, ahol nagyon sok régi ismerőssel találkoztunk a BAZ sprintes korszakból is. Velük jókat beszélgettünk, bandáztunk. Az biztos, hogy országszerte rengeteg fanatikus rajongója van a rallyesportnak, de garantáltan Miskolc és Pécs környékén vannak a „legelvetemültebb” 🙂 drukkerek. Szenzációs volt a hangulat a Mecsekben, mondhatom, hogy már csak ezért is érdemes ezt csinálni. A célban a 6-os géposztály hatodik és a Lada kupa ötödik helyét szereztük meg, ami a lehetőségeink és a ráfordított idő tekintetében csodálatos eredménynek mondható. Pont, mint a bajnokság élmezőnyében csatázó P12-es Zsigulik és versenyzőik teljesítménye. Csak gratulálni tudok nekik az eredményeikhez. Érdekes: ha messze elutazunk, akkor általában szinte semmi gondunk, mint most Komlón, de a Miskolc Rallye például a legtöbbször mindig nehézségekkel teli a számunkra.

Baranya Kupa 2016 Rallye2 Salánki Gábor_377

Rallye2.hu: Most nem kell olyan messze utaznotok a Hajdúságból, mint, amikor Komlóra mentünk, Salgótarján azért jóval közelebb lesz.

Tóth István: Reméljük. Most olyan 80%-ra taksálom azt, hogy rajthoz tudunk állni a nógrádi versenyen. Volt olyan időszak, amikor azt mondtam, hogy nem megyünk, de az Ózd Rallye csak nagyon sokára lesz még a Salgót követően. Szervezzük a dolgainkat, időzítjük a munkáinkat, tervezzük a beosztásunkat és ha minden klappol, akkor ott leszünk Salgótarjánban. Az autóval nem lesz gond, gumink van és minden egyéb is a rendelkezésünkre áll, hogy versenyezhessünk. A Salgótarján-Vizsláson is mentünk már, de a Zagyvaróna-Cered sem lesz egyáltalán ismeretlen, ott többször is autóztunk. Az idei évet is Cereden kezdtük egy teszttel, rendkívül jó minőségű a pálya, az ország egyik legkanyargósabb gyorsaságija ez a maga több, mint 120 kanyarjával. Több kombináció is van ezek között, amiből az első kanyart el kell rontani ahhoz, hogy a következőn több időt nyerhess. Fontosak lesznek a kigyorsítások. Rendkívül technikás gyorsaságiról beszélünk. Drukkolunk Fodor Krisztiánéknak, hogy jól sikerüljön a versenyük, ügyesek szoktak lenni. Summa-summárum, először szervezünk, készülünk, szeretnénk ott lenni a Salgó Rallye-n, de ez még most egy kicsit képlékeny. Megkettőzött erővel dolgozunk rajta, hogy sikerüljön.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget Kocsis Zsolti „Kislány”-nak, a szervizet Kövér Laci barátunknak, és nem utolsó sorban Markó Tibinek és csapatának a jó szervezést!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!