Baranya Kupa 2016 Rallye2 Salánki Gábor_387Kuncz Dezső egy hirtelen jött felkérésre, vagyis inkább egy váratlanul  kialakult helyzetre való tekintettel kényszerült 25 év kihagyás után újra egy hátsókerék hajtású autó volánja mögé beülni a Baranya Kupán. A páros már összeszokott volt, a jobb1-ben helyet foglaló fia, Ifj. Kuncz Dezső ráadásul már a Lada VFTS-üket is ismerte, úgy ahogy, de ettől nem lett sokkal kisebb a kihívás a pilóta számára. Sokan ugratták Dezsőt a rajt előtt, hogy záró autónak jó lesz, csak kérje majd el a sportbíróktól a pontozólapokat, meg hogy ott maradnak az októberi Mecsek Rallye-ra előfutónak, de ő fittyet hányt a tréfákra és megmutatta, hogy nem a hangyák hordták össze az abszolút bajnoki címét és a kezdeti félelmei után maradéktalanul, sőt az elképzeléseket egy kicsit túlszárnyalva teljesítették a versenytávot. Kuncz Dezsővel beszélgettünk.

Rallye2.hu: Nem tervezted, vagyis nem így tervezted a Baranya Kupát. A lehetőség, Szabó Laci betegsége  miatt mégis jött, elég hirtelen kellett eleget tenned ennek a felkérésnek, feladatnak.

Kuncz Dezső:  Annyira hirtelen nem volt, hiszen szerda reggel tudtam meg, hogy pénteken már Komlón kell lennünk és tesztelni fogjuk a VFTS-t. Végül is volt egy teljes napom arra, hogy ráhangolódjak a versenyzésre. 🙂 A teszttel kezdtünk, ahol 25 év után ültem vissza egy hátsókerék hajtású versenyautóba, ezt követően pedig várt ránk a tréning, valamint a pályabejárás.

Rallye2.hu: Volt már róla szó korábban is, hogy lehet, hogy be kell ülnöd a Ladába, de akkor megúsztad. Most nem sikerült. Milyen volt az első pillanat, amikor magadban is tisztáztad, hogy Komlón elkerülhetetlen lesz a ladázás?

Kuncz Dezső: Az eredmény tekintetében semmilyen elvárást nem támasztottunk magunkkal szemben, így emiatt nem kellett aggódnunk, stresszelnünk. Azon kívül, hogy azon gondolkodtam, hogy miként fogok megbirkózni ezzel a kihívással más baj nem volt, de ezen a kérdésen elég sokat törtem a fejem addig, amíg tényleg ott nem voltam és bele nem ültem a kocsiba. Aztán már nem gondolkodtam, hanem autóztam. A célba érkezés volt az egyetlen vágyunk.

Baranya Kupa 2016 Rallye2 Salánki Gábor_298

Rallye2.hu: Ehhez a prológot és hét gyorsasági szakaszt kellett teljesítenetek. Milyen volt nektek a Baranya Kupa?

Kuncz Dezső: Jó volt a verseny, tetszett a rendezés, igazából minden rendben volt velünk az egész hétvégén. A prológon csak végig gurultunk. Lassan, vészvillogóval, mert eszem ágában nem volt odacsapni, vagy összetörni az autót a szűk pályán. Attól függetlenül, hogy semmilyen eredményre vagy időre nem hajtottunk, kifejezetten örültünk annak, hogy vasárnap volt olyan kör, amiben az előző körben elért időnkön, egy-egy szakaszon 20 másodpercet is tudtunk javítani. Ahogy faltuk a kilométereket úgy lettünk egyre gyorsabbak. Az elsőkerék hajtású autóim után ez valahol mégis szenvedés volt nekem. Azokban az autókban volt szervó, a VFTS-ben lévő kenyérszervó viszont alaposan megdolgoztatott. Megszoktam már a szervót és ezúttal nagyon megéreztem a hiányát. Az Árpádtetőn is, de a hosszú Hetvehelyen meg pláne. A Ladában dolgoztam annyit egy gyorsaságin, mint a Hondámban egy teljes versenyen. Ezt leszámítva élveztük az autózást. Lehet, hogy hobbiból, bohóckodni, később is beülök majd egy jó Ladába. De láthatjátok a szavaimból, hogy az első félelmeim után a tapasztalataim minden szempontból pozitívak voltak.

Rallye2.hu: Az is kitűnik ám a mondandódból, hogy jó eséllyel egyelőre ennyi volt a ladás és a Rallye2-es pályafutásod is….

Kuncz Dezső: Remélem, Laci tényleg felépül a Salgó Rallye rajtjára és nem „tol ki” velem ismét, hogy nekem kelljen a helyére beugranom. 🙂

Rallye2.hu: A Cered-Zagyvarónán azért megnézném az általad említett „bohóckodást”… 🙂

Kuncz Dezső: Érdekes lenne, az biztos, mert nagyon dolgos gyorsasági. Nincs különösebb bajom a pályával, de természetesen nem felejtettem el, hogy 2010-ben ott estünk le az útról és akkor nagyon megütött a szalagkorlát. Jobban örülnék, ha Laci egészséges lenne és ő vezetné az autót. Én majd valami kisebb versenyen szeretnék a Ladával rajthoz állni.

Baranya Kupa 2016 Rallye2 Salánki Gábor_789

Rallye2.hu: A Baranya Kupátokról nem sokat beszéltünk végül. Mesélj még!

Kuncz Dezső: Kalandunk, kicsúszásunk kizárólag a teszten volt, mert ott próbáltam megismerkedni az autóval. Kerestem a határokat és volt rá példa, hogy át is léptem azt egy kicsit és a bozótban álltunk meg. Szerencsére nem tört össze semmi a VFTS-en, én pedig tanultam az esetből. Egy megforgás volt még ezen kívül, a legelső, szombati Camping-Árpádtető szakaszon, az elágazásban. Ez az egy szituáció volt, ami veszélyes lehetett volna. Mentünk a magunk tempójában. A belső felvételek elemzése és a versenyzőtársakkal folytatott beszélgetések után sok mindenre fény derült. Jól látszott az is, hogy rövid váltó volt a kocsi alatt, amivel maximum 150 km/órával, vagy csak egy kicsit többel tudtunk haladni. Rengeteget utaztunk végsebességen, a többiek tőlünk tovább tudtak gyorsulni biztos vagy 20-30 km/órával, aminek eredményeként annyit kaptunk, hogy alig győztük hazavinni. Nem mondom, hogy sokkal, vagy akár egy hellyel is előrébb végzünk, ha hosszabb az áttétel, de az időeredményeink szinte biztosan jobbak lehettek volna, kevesebbet kapunk az egyenesekben. Bár ez nem igazán érdekelt bennünket. A legfőbb tervünket megvalósítottuk, célba értünk, kárt nem tettünk a kocsiban és nem lettünk a legutolsók, tehát ezzel mi elégedettek is voltunk.

Rallye2.hu: A Salgó Rallye-n tehát nem indulsz.

Kuncz Dezső: Nem tervezek rajthoz állni, de a fiammal természetesen ott leszek. Úgy tervezem, hogy ezúttal is a szervizben fogok ténykedni és ha tudok, akkor a gyorsaságikra is kilátogatok majd, de ezúttal csak a pálya mellől fogom – legalábbis úgy gondolom most – biztatni a srácokat.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!