Baranya Kupa 2016 Rallye2 Salánki Gábor_739Hibján Joci és Szurovcsák Pisti idén eddig már három autóval gyűjtögette a pontokat a Rallye2 Bajnokságban, de kétségkívül a legutolsó Citroen adta számukra a legnagyobb örömet, mivel sikerült vele nyerniük, a Baranya Kupán, a 6-os géposztályban. Jociék a komlói sok ponton és a győzelmen túl sikerükkel azt is elérték, hogy a bajnoki címvédő pároshoz, a Jánosa-Brunekker egységhez alaposan bekopogtattak a kapun. Tudatosították barátaikban, hogy jó viszony ide, közös csapat oda, ők bizony kemény csatákra fogják kényszeríteni a trónt őrző párost az év hátra lévő két futamán és biztosan apait-anyait bele kell adniuk, ha 2016-ban meg szeretnék védeni a 6-os kategória bajnoki titulusát. Hibján Józseffel beszélgettünk.

Rallye2.hu: Hogyan készültetek a Baranya Kupára? Egy számotokra új autót hajtottatok a mecseki pályákon.

Hibján József: Általában egyformán készülünk minden versenyünkre. Ha nagyon pontosan akarom megfogalmazni a választ, akkor azt mondom, hogy szinte sehogy. 🙂 Hihetetlen mennyiségű munkánk van a civil életben, igazi erőltetett menet, amit csinálunk és megélünk a hétköznapok során. Ez elég alaposan befolyásolja, meghatározza a felkészülésre fordítható időnket. De a rallye szeretete olyan szinten él bennünk, hogy nem tudjuk abba hagyni, folyamatosan hajtunk azért, hogy ott lehessünk a versenyeken.

Rallye2.hu: Valóban nem ma kezdtétek, ha nagyon kutatnék itthon, biztos előkerülne még néhány papírkép, vagy negatív rólad, ahogy a Ladáddal például Máriapócson, rallycross-ozol. 🙂

Hibján József: Sok helyen versenyeztünk már, számunkra a legfontosabb, hogy jól érezzük magunkat a versenyhétvégéken. A családom is aktív részese a versenyeknek, a párom, Anita rengeteget segít nekünk. Ott van velünk, jön a gyorsaságikra, intézi az előkészületeket. A szponzoraink, a csapatunk, a szervizes srácok és a Bakó Rallye Team mellett neki is nagyon sok hálával és köszönettel tartozok. Nélküle nem menne. Örülök, hogy őt is érdekli a rallye sport. 🙂 Így jó versenyezni.

Rallye2.hu: Hogy is van ez az új autó? Erről mégsem beszéltünk.

Hibján József: Eddig az év során két Citroen C2R2-t használtunk, most pedig egy Citroen C2R2Max-al álltunk rajthoz a Baranya Kupán.

Baranya Kupa 2016 Rallye2 Salánki Gábor_527

Rallye2.hu: De most messze még a cél! 🙂 Nézzük előbb a Baranya Kupán a prológot és a további gyorsaságikat!

Hibján József: Ismerősek voltak nekünk a gyorsaságik, nagyon szeretjük őket, már a pályafelírást is kifejezetten élveztük. Persze versenyeztünk már rajtuk korábban, így be-be ugrott fejből is néhány kanyar. Székesfehérvárra ez nem volt elmondható, ott még soha nem mentünk. Szóval, a prológon túl nagyot alkotni nem lehet szerintem egy elsőkerék hajtású kocsival. Hiába jók ezek a kis méregzsákok, nem ezekre a szűk visszafordítókra lettek kitalálva. Nem is igazán erőltettem, kíméltem a féltengelyeket. Ha Ladával indulnánk, biztos jobban ki tudtam volna szolgálni a rajongókat. Teljesítettük a városi penzumot, majd jött a Camping-Árpádtető gyorsasági, ahol elég jó időt tudtunk elérni. 0.4 mp-el lettünk a másodikak Györkő Józsiék mögött. Ezzel nyugodtan hajtottuk álomra a fejünket, megnyugvást jelentett az eredményünk a vasárnapi hat szakasz előtt. Olyan feelinget adott ez így a versenyünknek, mint, amikor az ORB mezőnyében versenyeztünk. Jó kedvvel fekszel, remek hangulatban kelsz, tök jó volt. Vasárnap szenzációs gyorsaságikon kocsiztunk és a jó idő, valamint a nagy meleg ellenére a gumik is jól dolgoztak. A Pirelli-s háttér sokat jelentett. Jöttek a szervizben a Pirelli szakemberei és segítették a munkánkat, jó tanácsokat adtak nekünk. Régen még az ORB mezőnyében sem volt ilyen, nagyon örülök ennek a lehetőségnek. Talán ezért telt el egyetlen kicsúszás vagy említésre méltó esemény nélkül számunkra a Baranya Kupa. Szinte teljesen eseménytelenül abszolváltuk a gyorsaságikat. Tudta az autó a dolgát, mi is csináltuk, amit kellett, de érzem, hogy van még benne lehetőség. A vége rettenetesen izgalmas volt. Az utolsó gyorsaságin 2.1 másodperccel végeztünk Ákosék előtt, amivel 3.5 mp-re „duzzasztottuk” a célban az előnyünket. Ez azért is óriási dicsőség nekünk, mert egy műszaki hiba után Ákosék visszaestek a tabellán, átvettük a vezetést, ám ők bődületes hajrába kezdtek. Óriási tempót diktáltak. Egy kőkemény csatában végül mi bizonyultunk a gyorsabbnak. Kemény, férfias küzdelemben előztük meg a csapattársainkat, plusz még a power stage pontokat is bezsebeltük. Tökéletes volt minden. Fülig érő szájjal tértünk haza Komlóról.

Rallye2.hu: Hogy álltok most a táblázaton és hol láthatunk titeket legközelebb?

Hibján József: Jelenleg vezetjük a Rallye2 Bajnokság 6-os kategóriájának az éves értékelését, ami minden várakozásunkat felülmúl. Ráadásul a bajnoki címvédővel és jelenlegi legnagyobb vetélytársainkkal, barátainkkal a Jánosa Ákos-Brunekker Árpád duóval egy csapatban versenyzünk, amitől még pikánsabb az aktuális helyzetünk. De remek a kapcsolatunk velük, sőt szerintem kifejezetten jót tesz mindkettőnknek ez a versengés, mivel gyakorlatilag húzzuk egymást a jobbnál jobb eredmények elérése felé. A csapatunk pedig teljesen partner mindenben, jól kezeli a helyzetet. Így érkezünk majd meg Salgótarjánba. Szeretnénk a pozíciónkat megerősíteni, amiben nagy segítségünkre lehet, hogy a salgótarjáni gyorsasági szakaszokat már ismerjük. A Zagyvaróna-Ceredet kapásból ugyan nem mondanám vissza fejből, de tudom, hogy a „százhuszonvalahány” kanyarjával egy szenzációs gyorsasági szakasz. A Ford Fiestánkkal tudtunk ott nagyon jót menni esőben, gondolom a C2R2Max-al is hasonlóan feledhetetlen élményeket ad majd nekünk ez a legendás speciális. Nagyon jó és erős volt a kategóriánk Komlón, de az év korábbi versenyein is, a Salgó Rallye-n is erre számítok. Örülök, hogy erre az erős, népes géposztályra és a Citroen C2R2-re szavaztunk, nagyon megszerettem ezt a kis autót. Reméljük, hogy sikerül megvalósítani a terveinket, megerősíteni a vezető helyünket és a tarjáni hétvégénk után is pont ennyire elégedetten és örömmel beszélhetek a versenyen történtekről, mint most, a Baranya Kupa kapcsán.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!