Baranya Kupa 2016 Rallye2 Salánki Gábor_707Fekete Dani versenyről versenyre, lépésről lépésre halad előre a Subaru projekttel, most, a Baranya Kupán, a Székesfehérváron jelentkező hűtésproblémákat sikerült nagyrészt felszámolniuk és végre elért egy olyan pontra a kocsival, amiről már régen álmodott. Csak a vezetésre, a pályára és idei ötödik navigátorának, Kovács Zolinak a szavaira kellett figyelnie, mert az autó gond nélkül tette a dolgát. Dani így újra rengeteg tapasztalattal gyarapodott a Rallye2 Bajnokság előfutójaként a mecseki gyorsaságikon. Fekete Dánielt kérdeztük.

Rallye2.hu: Elég nagyot fejlesztettetek, újítottatok a Subarutok motorján a Székesfehérvár Rallye előtt, de sajnos a hűtés kevésnek bizonyult. Meg tudtátok e oldani a problémát a komlói rajtig?

Fekete Dániel: Kénytelenek voltunk Komlóra egy új hűtőt szerezni és építeni a kocsiba, ami nagyobb, mint amilyen az előző volt és ennek köszönhetően a hűtési gondjaink megoldódni látszanak. Mint minden újítás, fejlesztés után, természetesen most is egy újabb problémába ütköztünk. Ezúttal a ventilátor nem fért el a helyén. Ezért csak fél ventilátorral mentünk. Egy alkatrész továbbra is hiányzik, így a turbónyomás sem olyan, mint amire fel van programozva a kocsi. De ez legyen a legnagyobb gondunk! A Székesfehérváron alkalmazott értékhez képest visszavettünk a nyomásból és így már folyamatosan tudtunk menni. Végre a gyorsaságik elejétől a végig önfeledten autózhattunk, csak az útra, a feladatainkra és a navigátorra kellett figyelnem, nem a kocsi problémáira.

Rallye2.hu: Milyennek találtátok a Baranya Kupát, hogy éreztétek magatokat? Mesélj nekünk kérlek a prológtól a célig!

Fekete Dániel: A Nyárasvölgynek a közepét leszámítva – a bakonyai csiki-csuki az egy szenzációs rész – én alapvetően nem kedvelem ezeket a gyorsasági szakaszokat. De ezt ellensúlyozta, hogy remek volt a szervezés, pörgött az egész nap, nem kellett várakozni sehol, semmire. Nem estünk ki a ritmusból, tudtunk tanulni, gyakorolni, tesztelni, ami hatalmas pozitívum volt. Egy lecsúszásunk volt, a kővágótöttösi elágazásnál kicsit letértünk az útról, de olyan szinten nem volt veszélyes, hogy akár direkt is lehetett volna. Próbáltuk úgy csinálni a dolgokat, hogy ne essünk be sehová. Annyi volt még, hogy a hajtást rossz irányba állítottuk, amire úgy jöttünk rá a verseny vége felé, hogy minél inkább keresztbe akartam menni, annál inkább egyenesen ment az autó. De legalább ezzel arra is rájöttünk, hogy ha gyorsan szeretnénk menni, akkor mit és hogyan kell beállítanunk.

Baranya Kupa 2016 Rallye2 Salánki Gábor_509

Rallye2.hu: Ismét új navigátorral mentél, idén már nem is tudom, ötödik, vagy hatodik mitfárert alkalmaztad a jobb1-ben?

Fekete Dániel: Az ötödiket. 🙂 Ha jól emlékszem őt is csütörtökön rántottuk elő a kalapból, de Kovács Zoli barátom nagy örömmel mondott igent a felkérésre. Jó és élvezetes versenyt teljesítettünk együtt. Jó volt a hangulat is, az autó is. Abból a szempontból, hogy nem a kedvenceim ezek a gyorsaságik, jó volt, hogy többször mehettünk rajtuk egymás után, mert talán egy kicsit barátkozni is tudtam velük és egyre fentebb tudtunk kapcsolni, gyorsabbak lettünk, attól függetlenül, hogy a jobb csúszás érdekében murva gumikkal mentünk. Így körről-körre jobban éreztük magunkat a pályákon.

Rallye2.hu: Alapvetően nem is tettem volna fel ezt a kérdést, de többször említetted már, ezzel tettél igazán kíváncsivá. Miért nem kedveled ezeket a gyorsaságikat?

Fekete Dániel: Semmi extra nincs ebben a dologban, én a technikásabb szűkebb gyorsaságiknak a híve vagyok. A nyárasvölgy elején elég rossz minőségű az aszfalt. Ezután az elágazásig széles, nem túl technikás kanyarokkal és lassítókkal tűzdelt rész jön, a vége pedig újra széles lesz. De szerintem nincsenek amúgy rossz gyorsasági szakaszok, ezek sem azok, nem gondoltam ilyesmire. Ahol autózni lehet az mind jó. Mondjuk azt, hogy vannak olyanok, amiket jobban kedvelek és van, amit kevésbé. Ezek az utóbbiak közé tartoznak, de véletlenül sem azt akarom ezzel mondani, hogy nem éreztük jól magunkat a Baranya Kupán. Mert ez nem lenne igaz. Remek hétvégét hoztak nekünk össze Markó Tibiék, köszönjük szépen.

Baranya Kupa 2016 Rallye2 Salánki Gábor_137

Rallye2.hu: Hol lesz a következő versenyetek?

Fekete Dániel: Megcélozzuk a Salgó Rallye-t. Régen jártunk arra, talán négy éve, de igazából még azt sem tudjuk, hogy milyen gyorsasági szakaszok lesznek. Remélem a Zagyvaróna-Cered rajta lesz az útvonallapon.

Rallye2.hu: Nagy csalódás lenne, ha nem így lenne, maradjunk annyiban.

Fekete Dániel: Várjuk a versenykiírást, akkor meglátjuk. A környékről még a Vizslás-Kazár szakasz az ismerős, aztán ennyi. Szeretem az ottani gyorsaságikat, a Zagyvaróna az egyik kedvencem. A rajtig még ki kell találnunk, hogy mi legyen a ventilátorral, aztán már csak remélem, hogy a Baranya Kupához hasonlóan Salgótarjánban is kizárólag a pályákra, és az autózásra kell majd koncentrálnom.

Rallye2-hu – Salánki Gábor

Reklámpartnereink:

MAGreen Kft. – Professzionális terményvédelem; CSMBT. Kft. Fémmegmunkálás; Medito Kft. – Játék nagykereskedelem; ASONÁJ 2003 Kft. Munka, – Tűz, – Környezet, – Védelmi Kft.; Alga ’93 Kft. – Vas, színesfém hulladék felvásárlás; Global Roll Kft. – LFP, Plotter papírok, médiák tekercsben; ConTruck Kft. Tengeri konténerszállítás; Kamiker Kft. Nyomda; MIRA SAFETY Kft. Munka-, Tűzvédelmi Szolgáltatás, Autóalkatrész Kereskedelem; Automobile France Kft. Francia autóbontó; HK Trans Kft- Ömlesztett áruszállítás,; V-System Tam – Informatika; TÉTÉNY – KER – Épületgépészet, HSC Motor Kft – Gépberendezések, ECS HUNGARY KFT – Amalidó Bánka Transport – Közúti árufuvarozás; Mazzini Csomagolástechnika; Via-Nortonia Kft.; Branko Pénzügyi és Számviteli Kft.; Soft Consulting Hungary Zrt. – BaBér bérügyviteli programrendszer; Várkörnyéke Kft. – Építőipari kivitelezés; Artiger Kft. – Töltőállomás üzemeltetés; Gyopár 2000 Kft. – Fémmegmunkálás

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!