Veszprém Rallye 2016 Rallye2 Salánki Gábor_081A „tartalékos” autójával állt rajthoz a Veszprém Rallye-n Nagy Varga Géza és Kóródi András, de sajnos nem hozott szerencsét nekik a kocsi, hiszen már az első gyorsaságin bedobta a törölközőt, ráadásul kivédhetetlenül, minden előjel nélkül, amiért a srácok igencsak bosszúsan térhettek haza a Balaton partjáról. Gézáék már túltették magukat a fiaskón, ezerrel készülnek a Székesfehérvár Rallye-ra, ahová gyakorlatilag újjá építik a jól bevált és csodaszép fekete-sárga BMW-jüket. Nagy Varga Gézát kérdeztük.

Rallye2.hu: Nem a megszokott BMW-teket hoztátok el a veszprémi murvára, hanem egy másikat. Hogyan sikerült ezzel a felkészülés? Ha jól tudom, akkor ez az autó még nem volt teljesen készen a rajt előtt.

Nagy Varga Géza: Valóban lett volna még vele dolgunk, de az előjelek és a felkészülés alapján ki kellett volna bírnia a célig Veszprémben.

Rallye2.hu: Hogyan sikerült a versenyetek?

Nagy Varga Géza: Elég röviden. Egyetlen szakaszon, a Kislődön autózhattunk végig, de az sem volt már problémamentes. A gyorsaságit ismertem, szerettem, már korábban is autóztam rajta. Nagy sár, latyak és „dzsuva” volt az úton, valamint, ahogy láttam a többi, általunk már nem teljesített gyorsaságin is. Szerintem egy egészen jó verseny kerekedhetett volna nekünk a Veszprém Rallye-ból, esélyünk volt a pontszerzésre. De sajnos nem értünk célba.

Rallye2.hu: A hegyesdi és hajmáskéri gyorsaságit is ismerted?

Nagy Varga Géza: Amennyire a pályabejáráson megismertem. Eddig soha nem mentem rajtuk. Hegyesd az szenzációs lehetett volna, nagyon elnyerte a tetszésem, kitűnő rallyepálya. Viszont Hajmáskért most inkább nem minősíteném. Közeli ismerőseink, az ORB mezőnyében autózó Hoffer Zsolték ott nagyon összetörték a kocsijukat, nekünk pedig a pályabejárás során lett rajta két defektünk is. Sajnálom, hogy elment a versenyünk. Sok pontot vesztettünk el a másfélszeres szorzó miatt, nem sokan indultunk, szinte garantált volt a pontszerzés.

Veszprém Rallye 2016 Rallye2 Salánki Gábor_078

Rallye2.hu: Mi történt veletek? Miért álltatok ki és milyen belülről volt az az egyetlen gyorsasági szakasz, amit teljesíteni tudtatok?

Nagy Varga Géza: Hengerfejes lett a motor. Semmi előjele nem volt a problémának sem otthon, sem a verseny előtt Veszprémben. Teszteltünk is a Veszprém Rallye előtt, ott sem volt gondunk. A kislődi szakasz felénél elkezdett gyengülni az autónk, a navigátorom, Kóródi Andris rám is szólt, hogy vigyázzak rá, mert melegszik. Célba értünk, elindultunk etapon Hegyesdre, de az összekötő szakaszon sem hűlt vissza, a két speciális között kellett emiatt feladnunk a versenyt. A szervizes barátaink és Kotány János is mindent megtett a sikerünkért, nem készülhettek erre a hibára, nagy köszönet illeti őket a segítségükért, valamint a kitartásukért. Nem utolsó sorban a támogatóinknak is végtelenül hálásak vagyunk.

Rallye2.hu: Készültök Székesfehérvárra?

Nagy Varga Géza: Ezerrel készülünk. 🙂 Sok mínuszunk van már az évben, de még így sem állunk iszonyatosan rosszul. Bármi lehet még. A fekete BMW-nket már elkezdtük felkészíteni a Rallye2 Bajnokság soron következő futamára. A motort és az egész autót, akármilyen jó kocsi, akkor is nagyon szétszedtük egy revízió kedvéért, ha beütne a baj, akkor egy Ladával fogunk rajthoz állni Fehérváron a P13-ban, nem váltunk kategóriát. Az a lényeg, hogy az autónkat nem 100, hanem legalább 102%-osan akarjuk felkészíteni. A Székesfehérvár Rallye egy teljesen új kihívás lesz nekünk, soha nem álltunk még rajthoz ezen a versenyen. De ez szerintem nem jelent semmit, mert ugyanolyan jól fel kell majd dolgozni a pályákat, mintha már régi ismerőseink lennének.

Salánki Gábor – Rallye2.hu

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!