Ralitábla Evo2 SZHR16 160420Általában dicsőség, 2016-ban eddig inkább átok a 201-es rajtszám a Rallye2 Bajnokságban. Egerben Jánosa Ákosék a rajtig sem jutottak el vele, Miskolcon pedig Neukirchner Andrásék csúsztak a negyedik szakaszon árokba a Rallye2 legdicsőbb számkombinációjával. Hogy mire is gondolt a „költő”? Hát arra, hogy az itt leírtak a száraz tényeken túl, csak az elméjének a szüleményei és, hogy az Iseum Rallye-n Szauer Gergő és Rácz László bebizonyítja, hogy a 201-es rajtszámmal igenis célba lehet érni és akár előkelő helyen is lehet zárni az idény első murvás megmérettetését.

Az év második versenye a Miskolc Rallye, a Rallye2 Bajnokság résztvevőinek egy rendkívül nehéz, technikás, Magyarország egyik legnehezebb gyorsasági szakaszával – Mályinka- színesített futamaként fog megmaradni az emlékezetében. Az Iseum Rallye murvás pályái, a borsodi gyorsasági szakaszoktól jelentősen eltérő képet mutatnak. Ám jó minőségükkel, trükkös féktávjaikkal, ugratóikkal, nagyon tempós erdei részeikkel természetesen a Rallye2 versenyzőinek is nagy kedvencei. A mezőnyt, a rendezőség 2014 és 2015 után újra a Csepreg, a Szeleste és a Söptei úti Rallye Katlan szakaszokkal várja Szombathelyre. Előbbieken háromszor utóbbin kétszer fog autózni a Rallye2 mezőnye. A nyolc gyorsasági szakasz hossza 78,45 kilométert tesz ki a 278,75 kilométeres versenytávból. 2015-ben, Hevesi Istvánék Mitsubishijét leszámítva Berényi László és Pap Tamás volt a leggyorsabb Honda Civic Type-R-el, mögöttük Szauer Gergőék (Lada VFTS) végeztek, a bronzérem pedig Neukirchner Andrásék (Honda Civic) nyakába került. Utóbbi két páros most is ott van a mezőnyben, ráadásul egészen az elején, tehát ők garantáltan nagyot fognak ezúttal is vívni. A csatájukba azonban könnyen beleszólhat a Vizelli család is, hiszen Karcsi és Vizelliné Jobbágy Éva (Lada VFTS) Egerben és Miskolcon is az abszolút értékelés dobogójának második fokára állhatott fel. Most pedig valószínűleg nem séta kocsikázni utaznak el Létavértesről csaknem 480 kilométert a szombathelyi pályákig. A miskolci Kolencsik Balázs és Kemény Zsolt egység keverheti még meg alaposan a vasi erdők porán túl a Rallye2 végeredményét, hiszen ha a Villám McQueen-nek álcázott kis Peugeot 106-ossal, minden stimmel, akkor komolyan kell számolni Kolencsikékkel. Idén minden power stage-et és több szakaszt s megnyertek, ha Miskolcon nem lazul le egy 8-as csavaranya az autóban, akkor jó eséllyel náluk kerülnek a futam után a vitrinbe az abszolút győzelemért járó kupák. A sötét ló szerepében Baksai László és Ifj. Kuncz Dezső tündökölhet, bár sok körülöttük a kérdőjel. Két sikertelen BMW-s verseny után most átülnek egy Baksai számára igencsak kézre álló autóba, egy P13-as kategóriába sorolt Lada VFTS-be, amit a budapesti pilóta csak szimplán űrhajónak becézett az első találkozás után. Új autó ide, ifjú navigátor oda, Baksai úrtól láttunk már egy-két csodát, amikor a saját Zsiguliját terelgette murván. A Rallye2 mezőnye sajnos elég szűkre szabott lesz Szombathelyen. Mindössze 34 páros nevezett az Iseum Rallye-ra. Látszatra két kategóriában, az 5-ösben és a 9-esben van nagy baj, mivel oda csupán 2-2 páros jelentkezett, így ennek tükrében – jelenleg- nem értékelhetők ezek a géposztályok. Az 5-ösben annyi szerencséje talán lesz Neukircheréknek és Gyöngyösi Marcelléknak (Opel Astra), hogy a kósza hírek szerint Sajtós Dénesék (Honda Civic) is ott lesznek a rajtnál, ami rengeteget nyomna ezúttal a latba. A P12-ben Szombathelyen sem kell aggódni, ott 11 duó jelezte indulási szándékát, míg a 6-os géposztályban is 8-an várják a startjelet. Köztük a kategória bajnoki címvédőivel, Jánosa Ákosékkal (Citroen C2R2 Max), akik imádják a murvát és két nullás verseny után mindenképpen pontot akarnak szerezni Szombathelyen, ráadásul jó sokat.

Erre vasárnap reggel 9:54 perctől lesz lehetőségük, vagyis nekik ettől egy kicsit később, mivel a 201-es rajtszámú Ladával Szauer Gergőék vágnak neki ekkor Szelestén, az első gyorsasági szakasznak, hogy aztán öttel később bebizonyítsák, 18 órakor a célban, hogy a 201-es rajtszám átkával kapcsolatban felmerült gondolalatok tényleg csak egy felesleges eszmefuttatás részét képezték.

Salánki Gábor – Rallye2.hu

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!