Egerben a váltóval, Miskolcon a motorral küzdött nagyot Dékány Sanyi és Hegede Tomi, akik a problémák ellenére sem adták fel a küzdelmet, végigautózták a versenytávot betegeskedő Hondájukkal, ami a verseny végére fontos és értékes pontokat szerzett a srácoknak a bajnokságban. Tomiék hamarosan nekiveselkednek a szombathelyi felkészülésnek, de titkon nagyon reménykednek abban, hogy az év első murvás versenyén egy nyugodt, technikai gondoktól mentes versenyen küzdhetnek végre a győzelemért. Hegede Tomit kérdeztük.
Rallye2.hu: Az egrinél alaposabb munkával és egy jól felkészített autóval szerettetek volna rajthoz állni Miskolcon.
Hegede Tamás: A történtek ellenére én azt gondolom, hogy jól alakult a felkészülésünk és az autónk is teljesen rendben volt a rajt előtt. A pályákat maximális figyelemmel dolgoztuk fel, kitűnő itinert írtunk, a Hondánk váltója pedig meg lett javítva az egri hibája után. Még egy új kipufogót is sikerült beszerelni a kocsi alá. De semmi előjele nem volt annak, hogy bármilyen problémával kellene szembe néznünk a gyorsasági szakaszokon. Teljesen jól működött minden.
Rallye2.hu: A szerviz bejárata előtt találkoztunk, akkor egyáltalán nem volt jó kedvetek. Mi történt a versenyautótokkal?
Hegede Tamás: Az első két gyorsaságin nem volt még semmi baj. A harmadik szakaszon, Sátán kezdődött a probléma. Rángatott a motor, csökkent a teljesítmény. De kizárólag a speciális szakaszokon. Az etapon semmi gond nem volt, tökéletesen ment, beértünk a szervizparkba és az égvilágon semmi gond nem volt. Kijöttünk, elindultunk Bükkszentlászlóra, ahová a legnagyobb nyugalomban érkeztünk. Kizárólag a gyorsaságikon, terhelésnél jelentkezett a hiba. Fél gáznál minden oké volt. De gyorsan nem lehetett menni vele.
Rallye2.hu: Ez a technikai gond alapjaiban határozta meg a versenyeteket. Hogy éreztétek magatokat ezzel együtt a szakaszokon?
Hegede Tamás: A gyorsaságik egészen jók voltak. Számunkra teljesen új és ismeretlen Pirelli gumikkal mentünk, amelyekről a rajt előtt semmit nem tudtunk. Hátulra nem mondanám, hogy ideálisak voltak. Csúszkált keresztbe-kasba az autó hátulja, le akart esni sok helyzetben az útról. Szokni kell még ezeket az abroncsokat De még így sem mondanám, hogy az első gyorsasági szakasz nagyon tragikus lett volna. Harmadikak lettünk, 0.4 másodperccel csúsztunk le a második helyről. A második gyorsaságin a nyitányhoz képest elkezdtünk sietni, de sajnos emiatt meg is forogtunk Mályinkán, ez meg is látszott a végén, több mint egy percet kaptunk az élen álló Ifj. Fogarasi Attiláéktól. Sátán pedig már elkezdett rakoncátlankodni a motor, így esélyünk sem volt arra, hogy előrébb léphessünk. A második kört végigszenvedtük, kizárólag azért mentünk, hogy begyűjtsük a pontokat. Reméltük, hogy lehet több, de nekünk a negyedik helyért járó egységek jutottak. A bajnokság szempontjából ezek is nagyon fontosak lehetnek majd. Sajnáljuk, hogy így alakult, mert kitűnő, izgalmas, tempós, technikás, változatos minőségű és stílusú pályákon, remek versenyt teljesíthettünk volna. Így alakult. Majd legközelebb.
Rallye2.hu: Szombathelyen lesz a legközelebb?
Hegede Tamás: Igen. Az ottani pályák természetesen ismerősek, szeretjük őket, de a murva alapvetően is nagy kedvencünk. Megpróbálunk úgy odaérkezni, hogy valóban esélyünk legyen a kategóriánk első helyéért harcolni. A motort még most, így néhány nappal a Miskolc Rallye után egyelőre nem néztük át, nem tudjuk, hogy mi a baja. De hamarosan megkezdjük a felkészülésünket az Iseum Rallye-ra, akkor biztosan ki derül majd, hogy mi is volt a ludas. A szervizcsapatunk biztosan megoldja a problémát, amiért nagyon hálásak vagyunk és leszünk nekik, pont mint az E-vapor-nak és a Felker Trans-nak a szervizautóért. Innen tehát kezdődhetnek a munkák, a futómű murvára történő felkészítése és bízunk a legjobbakban, valamint abban, hogy Szombathelyen több szerencsével járunk, mint most, Miskolcon vagy mondjuk az évadnyitó versenyen Egerben.
Salánki Gábor