DSC_0690Első versenyét teljesítette együtt az Oberling Krisztián-Ferenczi Laci páros Egerben és Krisztián véleménye szerint jól sikerült a kettőjük frigye, remek munkát végeztek együtt, aminek hozományaként kitűnően helyt tudtak állni a sajátjuknál egyel nagyobb géposztályban is. Bár ebben Krisztiánnak már rutinja van. A srácok Miskolc Rallye-ja a gumiszabályok áldozatává válik, nem tudnak indulni Borsodban, de Krisztián nem tétlenkedik, dolgozik a kis Suzukijukon, már a szombathelyi Iseum Rallye-ra készíti felfelé a sporteszközt. Oberling Krisztiánt kérdeztük. 

Rallye2.hu: Hogy alakult az Eger Rallye-ra a felkészülésetek?

Oberling Krisztián: A szokásos módon. Cseréltük, amiket kellett, ezen felül pedig a belső térben kellett egy kicsit dolgoznunk, hogy Ferenczi Lacinak, az új navigátoromnak ki tudjuk alakítani a tökéletes üléspozíciót. Új üléseket és öveket raktunk be a jobb oldalra a Suzukinkba, ezeket kellett beállítanunk.

Rallye2.hu: Milyen volt az első közös versenyetek?

Oberling Krisztián: Remekül sikerült, ami annak is volt köszönhető, hogy elég hamar megtaláltuk kettőnk között az összhangot. Remélem ezzel Laci is egyet ért. Azt mondhatom, hogy teljesen hibátlanra sikerült a versenyünk, semmi gondunk nem volt. Kívánni se kívánhattam volna ettől jobb kezdést. Korábban is hallottam már Laciról, hogy ügyes navigátor, de most élesben is meggyőződhettem róla, hogy jó döntés volt vele összeülni.

Eger Rallye 2016 Salánki Gábor_362

Rallye2.hu: Mesélj nekünk kérlek, erről a jól sikerült első közös versenyetekről!

Oberling Krisztián: A Bátor-Terpes szakasz nem volt éppen a szívem csücske, mert az nagyon nem feküdt a sok, hosszú egyenesével az autónknak. A másik két gyorsasági viszont tetszett, ott már sokkal jobban érezte magát a Suzukink is. Megbízható, jól felkészített versenyautó a miénk, erről az Eger Rallye-n is megbizonyosodhattunk, mivel a rajttól a célig mindenféle gond és technikai probléma nélkül tette a dolgát, hibátlanul teljesítette a versenytávot. Egy kereket sem kellett cserélnünk. Hosszú volt a holtszezon, így az első gyorsasági egy kicsit darabosra, tapogatózósra sikerült. De ezután hamar magunkra találtunk. Kalandunk egyáltalán nem akadt, egyetlen rossz féktávot sem sikerült összehoznunk, így sajnálom, de semmilyen érdekes eseménnyel vagy sztorival sem tudom segíteni a munkádat. J Egyszerűen rendben volt minden az Eger Rallye folyamán. Azt sajnáltuk, hogy a versenytáv elég rövidre sikerült – bár év eleji kezdésnek belefért- és hogy végül mégsem jött össze a kategóriánk, ezért újra az 1600 köbcentisekkel kellett viaskodnunk. Úgy volt, hogy négyen indulunk a 7-es géposztályban. Ennek végtelenül örültünk, de egy autót a bukócső miatt, egy másik párost pedig adminisztrációs problémák miatt vesztettük el még a rajt előtt. Ismét ketten maradtunk Zsebe Gabiékkal. Szerintem jól helyt tudtunk állni a nagyok között, mert egy népes kategóriában a hetedikek lettünk, az összevont géposztály létező leggyengébb autójával. Köszönet ezért a szervizünknek és a támogatóinknak.

Eger Rallye 2016 Salánki Gábor_092

Rallye2.hu: A Miskolc Rallye-ra készültök e?

Oberling Krisztián: Sajnos nem. A Miskolc Rallye számunkra kimarad a gumiszabályok miatt, de a Szombathely Rallye-n biztosan ott leszünk, mert imádjuk a vasi murva versenyt. Oda már el is kezdtem az autó felkészítését. Veszprém szintén a gumiszabályok miatt marad ki, de a Székesfehérvár Rallye-ra, ami a hazai versenyünk nagyon készülünk, szeretnénk addigra gumikat vásárolni és elindulni rajta. Remélem, hogy július végéig össze tudjuk spórolni az új gumik árát és a hazai környezetben, a barátaink, szurkolóink előtt autózhatunk egy jót. Ha mindezt a saját géposztályunkban tehetjük majd és ezért még kupák is járnak, hát akkor az tényleg nagy boldogság lesz nekünk.

Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!