Eger Rallye 2016 Salánki Gábor_40612 év kihagyás a rallyesportban az nem kevés, de pontosan ennyi idő után tért vissza a Rallye2 Bajnokságba és a gyorsasági szakaszokra Godó Tomi, aki keresve sem találhatott volna tapasztaltabb navigátort maga mellé az év eleji „navigátorpiacon” mint Tóth Szabi, aki garantáltan óriási segítsége lesz abban, hogy újra versenyritmusba rázódjon. Tamás és Szabolcs Egerben teljesítette a verseny előtt kitűzött terveit, célba értek, de Miskolcon is hasonló vágyakkal száguldanak majd, csak addigra várhatóan az autójukon is tudnak még egy kicsit okosítani, ami kőkemény a 12-es kategóriában sosem jelent hátrányt. Tóth Szabit kérdeztük.

Rallye2.hu: Hogyan kerültél Tamással egy autóba?

Tóth Szabolcs: Egy véletlen folytán. Tamás 12 éve szerepelt utoljára a Rallye2 Bajnokságban, akkor Kovács Béla olvasta neki az itinert. Az Eger Rallye előtt teljesen más dolgok miatt beszéltem telefonon Bélával, de természetesen a rallye is szóba került, megbeszéltük, hogy én az idén nem versenyzek Csépe Gabival. Ő azt válaszolta, hogy őt is több pilóta is megkereste, hogy navigátort keres, így jutottunk el odáig, hogy Godó Tomi is gondolt rá. Abban az időben, amikor Tamás versenyzett én is a Rallye2 mezőnyében szerepeltem, így ismertük is egymást. Béla elárulta, hogy ő nem tud beülni az elfoglaltsága miatt Tomihoz, én viszont ráérek, így elkértem Tamás számát, felvettük a kapcsolatot, a végeredményt pedig már láthattátok, Egerben már együtt versenyeztünk.

Eger Rallye 2016 Salánki Gábor_170

Rallye2.hu: Hogyan készültetek az Eger Rallye-ra?

Tóth Szabolcs: Az Eger Rallye-ra történő felkészülés címszó alatt rajthoz álltunk a ceredi rallysprinten, mivel Tamás a 2005-ös vagy 2006-os szezonban ült utoljára versenyautóban, azóta egy centit sem ment versenykörülmények között. Az volt a cél, hogy valamennyi kilométert gyűjtsön, visszarázódjon a versenytempóba, fölvegye a ritmust, amennyire lehet az egri megmérettetés előtt. Persze ezen kívül a közös munkát is ki kellett próbálni, fontos volt, hogy egymással is megismerkedjünk a versenyautóban, mielőtt elindulnánk az Eger Rallye-ra.

Eger Rallye 2016 Salánki Gábor_407

Rallye2.hu: Ezzel a tesztversennyel elértétek, tehát, hogy Tomi némileg újra formába lendült, nem a nulláról kezdtétek el az évet. Milyen volt az Eger Rallye a számotokra?

Tóth Szabolcs: Az autónkat folyamatosan fejlesztjük, mindig tervezünk bele kisebb-nagyobb fejlesztéseket megvalósítani, de az Eger Rallye-ra sikerült egy komolyabbat is eszközölnünk. A kis-Béres féle szekvenciális váltónk megérkezett és be is tudtuk szerelni a rajtig a Lada VFTS-ünkbe. Igazából ennek a próbálgatása, megismerése volt a célunk Egerben. Az első versenyünk tapasztalata alapján azt mondom, hogy szenzációs a váltó, bitang jó lett és remélem, hogy tartós is lesz. Egyetlen pici problémánk volt vele, de a verseny folyamán is csupán ez az egyetlen technikai gondunk adódott. Van rajta egy olajlevegőző cső, amiből egy picit folyt az olaj, de ezt a szervizben megcsinálták, majd a verseny után magát a problémát is orvosoltuk. Az Eger Rallye nekem nagyon tetszett, pörgős, jó verseny volt. A gyorsaságikat szeretem, Tamás pedig folyamatosan javult. Már a ceredi versenyhez képest is otthonosabban mozgott a pályákon, az autót is jobban kezelte, de persze 12 évnyi kihagyást nem lehet egyik pillanatról a másikra ledolgozni, ám határozottan éreztem, hogy kilométerről kilométerre fejlődik és egyre magabiztosabban kezeli az autót, a váltót. A váltó mindkettőnknek új volt, ki kellett találnunk, hogy milyen sebességi fokozatban tudunk fordulni, honnan fog megállni féktávon, ismerkedtünk folyamatosan. Apróbb pici megcsúszásaink voltak, de említésre méltó esemény, vagy kaland nem történt a versenyünk során. A kitűzött célunkat elértük, sérülésmentesen célba vittük a VFTS-t és folyamatosan gyorsultunk, minden egyes gyorsaságin egy kicsivel nagyobb tempót tudtunk diktálni, mint az előzőn. Nagyon köszönjük mindenkinek, aki segített nekünk bármit is abban, hogy az Eger Rallye-n részt vehessünk.

DSC_0712

Rallye2.hu: A Miskolc Rallye-n folytatódik a versenykilométerek gyűjtögetése?

Tóth Szabolcs: Igen, mindenképpen tervezzük a Miskolc Rallye-t, nagyon szeretnénk részt venni a versenyen. Az autón a rajtig még néhány apró változtatást tervezünk, de nem biztos, hogy ezekkel a Miskolc Rallye-ig elkészülünk. Lehet csak a későbbiek folyamán tudjuk ezeket kivitelezni. A Miskolc Rallye-n klasszikus pályák várnak ránk, a Sáta, a Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt és a Mályinka is nagyon jó, de ugyanakkor nehéz gyorsasági. Ráadásul két szakasz is elég hosszú, 18 kilométeres lesz és az biztos, hogy a Mályinkának a végére garantált, hogy el fog fogyni minden. Ott nem igazán lesz már fék. Én két vagy három éve mentem Mályinkán utoljára, sötétben, éjszaka, hát az egy brutálisan jó gyorsasági szakasz. A biztos célba érkezés és a tapasztalatgyűjtés lesz a célunk Miskolcon is, de azt hiszem ez elmondható csaknem az egész évünkre is. Önmagunkkal fogunk versenyezni, legalábbis az év elején, ez már biztos. Egyelőre magunkat kell legyőznünk. Év végére a reményeink szerint elkaphatjuk annyira a fonalat, hogy esetleg megközelítsük a géposztályunk elejét, de ezek még nagyon távlati tervek. Egyelőre az ismerkedésé, a főszerep, no és persze a Miskolc Rallye-é, amit a számunkra sikere egri szereplés után már tűkön ülve várunk.

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!