Székesfehérvár-Rallye-2015.06.14-Rallye2-Salánki-Gábor_101A tolókerekes váltója és annak hiánya árnyékolta be leginkább Papp Laci és Kopasz Krisztián első együtt töltött Rallye2-es évadát. De a srácokat nem olyan fából faragták, hogy könnyen megfutamodnának, így egy utcai váltóval küzdötték végig a bajnokság nagyobbik felét, ezért nagyon büszkék lehetnek az N/2 géposztály második és az N csoport harmadik az helyére év végén. 2015-ben minden Rallye2-es futamon ott voltak, sőt még a Szilveszter Rallye-n is rajthoz álltak, ám az idei évad már sajnos jóval foghíjasabb lesz a Kopasz-Papp kettős számára. Hogy miért és hogy mik a terveik, arról Papp Lacit faggattuk.

Rallye2.hu: Mit terveztetek és az elképzelésekből mit sikerült megvalósítanotok a 2015-ös évben?

Papp László: Nagy terveink nem voltak, de mindenképpen szerettünk volna az év végén a kategóriánk elejében végezni. Ez sikerült is, dobogóra állhattunk.

Rallye2.hu: A ti versenyzői kapcsolatotok nem volt nagy múltra visszavezethető az év elején…

Papp László: Szinte az Eger Rallye-n ismerkedtünk meg ezért természetesen az egri volt az első közös versenyünk is. De most, amikor az évad végén leültünk és átbeszéltük a dolgokat, arra a megállapodásra jutottunk, hogy egész jól sikerült az első közös szezonunk. A technikának köszönhetően – a váltónk szétment, Székesfehérváron összetörtük az autót, Veszprémben a bérelt Citroenünk is megállt- voltak közös pozitív és negatív élmények, amik egészen jól összekovácsoltak minket. Első nekifutásra jó volt. Ha a kieséseket leszámítjuk, akár még jobb is lehetett volna az eredményünk.

DSC_03931

Rallye2.hu: Mi szél sodort össze titeket?

Papp László: Krisztián egy hosszabb kihagyás után határozta el, hogy újra versenyezni szeretne és én sem ültem már három éve versenyautóban. Tavalyelőtt volt például Budapest Rallye, Szilveszter Rallye és több más verseny is a főváros környékén, ahová én is el tudtam jutni, így elkezdett bennem újfent motoszkálni a kisördög, hogy jó lenne feleleveníteni a régi emlékeket és ismét versenyezni kellene. Feladtam egy hirdetést, hogy navigálnék újból, erre jelentkezett telefonon Krisztián, hogy beszéljük meg, ha pedig minden stimmel, akár össze is ülhetnénk. Ebből indult el az egész. Igazi internetes társkeresős siker sztori a miénk, ráadásul happy end-el. 🙂

Rallye-díjátadó-ünnepség-2014-Park-Inn-Radisson-Budapest-Salánki-Gábor_0591

Rallye2.hu: Említettél már néhány versenyt, amin részt vettetek 2015-ben, de idézd fel kérlek a többit is! Mire emlékszel vissza ezekről? Örültetek az év végi eredményeteknek?

Papp László: Végül is mind a nyolc futamon ott voltunk, csak a Baranya Kupán, Komlón akadt egy kis adminisztratív gondunk. Az autónk forgalmija elveszett, nem volt ott nálunk így nem engedtek a versenyen elrajtolni minket. Székesfehérváron az erdőben, konkrétan a fák között ért véget a versenyünk, ez némileg bennünk is maradt az elkövetkező futamokon. Aztán jött Veszprém, ahová nem lett készen az autónk, béreltünk egy Citroen Saxo-t, de jobb lett volna, ha el sem indulunk vele. Nem is értünk célba, tönkre ment a gyújtás. Kínlódás volt. A kassai első helynek örültünk ugyan, de mégsem volt felhőtlen a boldogságunk, mert a pontok így is, úgy is egyformán számítanak, de sokan kiestek a géposztályból, kevesen is voltunk, emiatt nem éreztük teljes értékűnek a győzelmünket. Az egyetlen verseny, ahol minden klappolt és minden jó volt – még a váltónk is- az az Eger Rallye volt számunkra. Ebben hamar megállapodtunk Krisztiánnal. Igaz, hogy az első közös futamunk volt ez, de akkor nem is voltunk nagyon lemaradva, talán 10-11 másodpercet kaptunk a győztestől, azt éreztük, hogy minden rendben van. Miskolcon a másodikak lettünk, Szombathelyen viszont kezdetét vette a váltónk hibája, ami gyakorlatilag a Mecsek Rallye-ig elkísért minket. Tönkre ment a tolókerekes váltónk. Az Iseum Rallye végére két fokozat maradt, óriási küzdelemben voltunk az autóval, hogy célba érjünk. Az évad végéig széria váltóval küzdöttünk, igazi szenvedés volt! Pécsre jó lett az autó, viszont a saras részekkel bőven megvívtuk a magunk kis harcát, nem is tudtuk rendesen kipróbálni a váltót. A Rallye2 Bajnokságot végül boldogan zártuk, azt gondolom, hogy a lehetőségeinkből a legjobbat hoztuk ki, elégedettek voltunk az eredményünkkel.

DSC_05112

Rallye2.hu: Bár gyanítom a választ, mégis megkérdezem: mi volt az évetek csúcspontja és mélypontja?

Papp László: Gondolom, hogy nem okozok nagy meglepetést, amikor a legrosszabb pillanatként a székesfehérvári esésünket aposztrofálom. A legjobb pillanaton erősen gondolkodnom kell. Nem igazán tudnék kiemelni egyet sem.

DSC_03232

Rallye2.hu: Az egri sikeres kezdést, vagy a kassai győzelmeteket sem?

Papp László: Kassán a győzelmünket én inkább önbizalom növelőnek mondanám. Ha mindenképpen ki kell emelni valamit, mint legjobb verseny, az legyen az Eger Rallye. Köszönjük a segítséget mindenkinek, aki bármit is tett, ahhoz, hogy a Rallye2 idei versenyein ott lehessünk. Hálával tartozunk Lévai Feriéknek, Bognár Csabának és Érsek Tibornak az egész éves munkájukért.

DSC_00505

Rallye2.hu: A váltógondjaitok alaposan, csaknem egy fél évig elhúzódtak. Ez az egész éveteket beárnyékolta. Mi volt ennek az oka?

Papp László: Az idő. Vagyis annak a hiánya. A szakember, aki a váltónkat csinálta nagyon keveset ért rá, hihetetlenül elfoglalt, temérdek munkája van, de mi szerettünk volna kitartani mellette, mert nagyon jó szerelő, rengetegen ajánlották és Mecsek Rallye-n szerzett tapasztalataink szerint meg is érte a türelem. Nagyon jó lett az váltónk.

Veszprém-Rallye-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_322

Rallye2.hu: A Mecsekkel azonban nem ért véget az évetek, ott voltatok a Szilveszter Rallye-n is.

Papp László: Mindkettőnknek nagyon tetszett a Szilveszter Rallye, bár elég kacifántos volt, hogy 89-en voltunk a kategóriában… 🙂 A-s autóktól kezdve mindenki egy csomóra. De ahogy néztük az eredményeket, az N csoportos autók, Hondák között mi lettünk az elsők. Csak a C2-k és az „1.6-os” Ladák vertek meg minket. 22-ek lettünk a végén a 89-ből.

Mecsek-Rallye-2015-Salánki-Gábor_077

Rallye2.hu: 2016-ra mik a tervek?

Papp László: Elég nagy a kérdőjel az idei évünkkel kapcsolatban. Sajnos úgy néz ki, hogy a munkahelyi elfoglaltságai miatt Krisztián is ritkábban tud majd hazajönni. Ezért arra jutottunk, hogy vagy teljes egészében kihagyjuk az évet vagy olyan időpontokban jön haza, hogy néhány számunkra is kedves versenyen rajthoz tudjunk állni. Egész évet biztosan nem fogunk teljesíteni.

Rallye2.hu: Te nem e tervezed, hogy valaki más mellé beülsz?

Papp László: Vannak felkéréseim, de nem. Az ORB mezőnyébe hívnának, de nekem nincs annyi szabadidőm, ami oda kellene az a baj. A háromnapos Rallye2-es hétvégéket is nehéz megoldanom, az ORB-s futamoknál pedig szinte egy egész hetet kellene a munkahelyemről hiányozni. Ez nem fér bele, ezért nem is tervezem, hogy másnak navigálnék.

Rallye2-szakági-megbeszélés-2015.09.26.-Rallye2-Salánki-Gábor_027

Rallye2.hu: Mi újság az autótokkal?

Papp László: Semmi különös. Marad, biztosan nem cseréljük le. A Szilveszter Rallye után beszéltük pont, hogy most van készen, most állt össze az autó. Működött minden, a váltó fergeteges, brutális fékereje van anélkül is, hogy az üzemi féket használnánk.  Pécsen nem is tudtunk jó tempót autózni, most viszont kipróbáltuk, a szokásos jó hangulatban, hülyéskedve leteszteltük és megállapítottuk, hogy most van az a pillanat, amikor ehhez a Hondához nem szabad hozzányúlni. Ezért is éreztük azt a célban, hogy sajnáljuk, hogy vége a bajnokságnak és, hogy idén nem tudunk teljes szezont teljesíteni. Bérbe nem adjuk, nem szeretné Krisztián, hogy más tönkre tegye, így pihen a garázsban. Ha hazajön Krisztián, akkor ülünk bele és megyünk. Bízok benne, hogy a tervezett versenynaptárban szereplő két kedvenc versenyem valamelyikén, a Salgó Rallye-n vagy az Ózd Rallye-n el tudunk indulni. Hát ennyi. A többi pedig kiderül majd év közben.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!