Mecsek Rallye 2015 Salánki Gábor_187Három nyert futammal, három győztesnek járó kupával a tarsolyában, de mégis 20 ponttal a 30 helyett végzett a P14 2WD+ Kupa harmadik helyén, az első helyett Temesvári Laci és Hargas Andris 2015-ben a Rallye2 mezőnyében. Ezután mondani sem kell talán, hogy Laci igencsak elkeseredett – nem is titkolja ezt- egy ilyen évad és Mecsek Rallye után, de a levegőben keringő jó hírek és természetesen Puffin lekvár adnak nekik ahhoz erőt és mindent lebíró akaratot, hogy 2016-ban egy várhatóan teljesen megújuló P csoportos bajnokságban újra a rajtvonal mögé álljanak egy megújult autóval. Temesvári Lacit kérdeztük és ő nem rejtette véka alá a véleményét.

Rallye2.hu: Hogyan készültetek a Mecsek Rallye-ra?

Temesvári László: Tesztelni nem voltunk, az autó technikai állapotára fordítottunk nagyon nagy hangsúlyt, hogy minden tökéletesen működjön, ne kelljen a Mecsek Rallye-n technikai problémákkal küszködnünk.

Rallye2.hu: Hányszor mentetek végig a pályabejárás alkalmával a pályákon?

Temesvári László: Nem tudom pontosan meghatározni. Volt, amin nem túl régen a Baranya Kupán is versenyeztünk. A Nyárasvölgy-Hetvehelyen kevesebbet, ami ismeretlen volt azon többet, azt mondom, hogy pont annyit, amennyi szükséges volt ahhoz, hogy rendesen fel tudjuk dolgozni a gyorsaságikat a sötétben való autózáshoz.

Mecsek Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_032

Rallye2.hu: Ezúttal nyugodtan elmondhatod hányat mentetek… 🙂

Temesvári László: 🙂 Tényleg nem tudom, hármat, sőt inkább azt mondom négyet is mentünk, de a pontos számmal már nem vagyok tisztában. Amíg nem volt tiszta minden, addig mentünk rajta.

Rallye2.hu: Aztán Trefort pusztán nyitottatok egy etappal.

Temesvári László: Roppant kellemetlen volt ez a helyzet, miután minket is a rajtból fordítottak vissza és alternatív úton mehettünk Pécsváradra. Nagyon rövid etapidőt adtak, de ebbe nem is mennék igazából bele, mert szerintem előttem ezt már nagyon sokan megemlítették. Lerágott csont. De nem csak ez az eset, hanem az egész Mecsek Rallye rendkívüli módon csalódást keltő volt a számunkra. Erről szerintem nem is kellene túl sokat beszélnem. Hasonló a helyzet a P14 2WD+ kategória egész éves értékelésével, ahol három nyert versennyel 30 pontnak kéne szerepelnie a nevünk mellett, de mégis csak 20 ponttal végeztünk a bajnokság harmadik helyén, hiába van három első helyért járó kupánk is az idei évből a vitrinben. Székesfehérváron is nyertünk, de nem értékeltek végül minket. Nagyon vegyesek az érzelmeim az idei Rallye2-es évadunk után. Nem beszélve arról, hogy a múlt héten részt vehettünk egy olyan sprintversenyen Gombás és Sejce között, ahol minden BMW-s ott volt, aki csak számít és egy sokkal, de sokkal jobb versenyt mentünk, mint mondjuk, amit a Rallye2-ben a Mecsek Rallye nyújtott nekünk. Ez egy szégyen, én úgy gondolom.

Rallye2.hu: Többen is osztják valóban a véleményed, de én még rontok egy kicsit a kedveden: kérdeznék még a Mecsek Rallye-ról. Két gyorsaságin tudtatok versenytempóban menni. Ezek hogy sikerültek?

Temesvári László: A második gyorsasági szakasz Pécsvárad volt, a sáros gyorsasági, bent az erdőben. Az elejét túlságosan is ismerkedősre vettük, a végén pedig igyekeztünk egy kicsit sietni ezzel sikerült a kategóriánkban 20 másodpercnyi előnyre szert tennünk. Szerintem lett volna még ebben a gyorsaságiban sokkal több, de úgy érzem, hogy mindenki jobban megtisztelte annál, mint amennyire ez ténylegesen csúszott. Aki szokott járni egy jó hátsókerékhajtású autóval hókocsizni, az biztosan tudja, hogy milyen az, amikor úgy istenigazából csúszkálni kell az erdőben. Benne volt minden, ami kell, egy igazi versenypálya volt.

Mecsek Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_304

Rallye2.hu: Volt dolgotok a szervizben?

Temesvári László: Csupán annyi, hogy én már a verseny előtt eldöntöttem, hogy ha a körülmények is lehetővé teszik, akkor azonnal levetetem az intermédia gumikat. Ez a harmadik gyors előtt megtörtént, kinyitogattuk a slickeket és a verseny második felének már így vágtunk neki. Ez egy 19-re lapot húztunk játszma volt, de az időeredmény azt mutatta, hogy a kockáztatás bejött, alsó volt a pakliban, kijött a 21, így a nyárasvölgyi szakaszon ismét győzni tudtunk, adtunk 40 másodpercet a géposztályunk második helyezettjének. De ez egy nagyon kétélű fegyver volt, könnyen elsülhetett volna a taktikánk visszafelé is. Amíg a szakaszra tartottunk Komlóról mindvégig – 30 kilométeren át- melegítettük a gumikat, hogy mire a rajthoz érünk, addigra a megfelelő, üzemi hőfokot elérjék.  Nagyon tudatosan mentünk itt. Az elején az erdőben óvatosabban, de aztán a tempós részeken alaposan a lovak közé csaptunk. Ha jól emlékszem 1 perc 5 másodperccel nyertük meg ezzel a kategóriát, ami az adott helyzetben – értsd ezt két gyorsasági alatt autóztuk össze- elég nagy büszkeséggel töltött el. De utólag visszagondolva azt mondom, hogy vicc volt az egész. Egy nagyon rossz vicc.

Rallye2.hu: Aztán Orfű is etap lett.

Temesvári László: Az aztán már tényleg mindennek a teteje volt. Mondhatom, hogy „szépen” feltette nem csak az I-re, hanem az egész évre a pontot. Nagyon messze volt nekünk a Mecsek Rallye, nagyon drága és nagyon rossz volt. Szégyen és gyalázat úgy, ahogy van, vagyis volt.

Rallye2.hu: Hogy látjátok a jövőtöket?

Temesvári László: Ha minden igaz kialakulóban van egy kupasorozat, amibe jelenlegi információink szerint 2016-ban a komplett P csoportot egyetlen kategóriába integrálnák az ORB és a Rallye2 mezőnyéből egyaránt. Lenne többféle lehetőség is, hát meglátjuk melyik lesz a befutó. Ez ad nekünk jelenleg lendületet ahhoz, hogy a télen újraépítsük a BMW-nket és tavasszal újult erővel vágjunk neki a várhatóan kiírásra kerülő, összesített P csoporttal induló bajnokságnak. Így az év végén azt mondja az ember, hogy elfogyott a lendület, alább hagyott a lelkesedés, de ez szerintem pont a Szilveszter Rallye-ig fog tartani, aztán Egerben biztosan ott fogunk állni valamivel a rajtvonal mögött.

Mecsek Rallye 2015 Salánki Gábor_183

Rallye2.hu: Ha már szóba hoztad a Szilveszter Rallye-t, akkor áruld el nekünk kérlek, hogy hol láthatunk még titeket az idén?

Temesvári László: A Mikulás Rallye-n tervezzük, hogy segítünk a mi drága „Romboló” Serbán Sanyi barátunknak, ő gondoskodik az autónk kasztnijáról, ő fog rajthoz állni a versenyen. De csak szervizesként, segítőként leszünk ott Veszprémben, mi nem állunk rajthoz a versenyen. A Szilveszter Rallye-n pedig egyéb elfoglaltságaim miatt nem tudok ott lenni, tehát nekünk ezzel nagyjából véget is ért az év. Azonban ha lesz Kovásznán ezúttal is hórallye, ott még valószínűleg rajthoz fogunk állni. Szöges gumikkal, 1800 méteres tengerszint feletti magasságban, gyönyörű erdélyi tájakon versenyezni… Hmmm… Azt hiszem az valóban feledtetni tudja velünk az egész éves bánatunkat és megpróbáltatásainkat.

Salánki Gábor

Köszönjük az egész éves segítséget:

Támogatóink: Fix Autó Kft, Bomba!, Ttrisk alkusz Kft

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!