Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_249Nagyon rosszul kezdődött a Veszprém Rallye Szepesi Marcellnak és Gondos Petinek, mivel már a negyedik kanyarban megpecsételődött a sorsuk egy defekt és annak „hozománya” miatt. A srácok még így is emberül küzdöttek, szakaszt is nyertek a sérült Hondával, de végül a technika ördöge még 19-re húzott egy alsót, és legyőzte az N/2 géposztályban versenyző legényeket, akik sokat nem búslakodtak, már fejben is készülnek a Baranya Kupára, ahol újra az év elején tőlük megszokott formájukat szeretnék hozni. Szepesi Marcellt kérdeztük.  

Rallye2.hu: Miből állt a Veszprém Rallye-ra történő felkészülésetek és hogy sikerült?

Szepesi Marcell: Jól sikerült, azt elmondhatom. A kocsi ezúttal sem igényelt túl nagy munkát, a szokásos törődést kapta meg, ellenőriztünk mindent, amit kellett és felemeltük a hasmagasságát. Lényegében ennyiből állt a Hondánk a felkészítése a Veszprém Rallye-ra.

Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_251

Rallye2.hu: A verseny előtt ugye még rátok is várt a pályabejárás. Milyen tapasztalatokat gyűjtöttetek a tréning során?

Szepesi Marcell: Attól eltekintve, hogy a pályabejáró autónkkal kicsi szenvedtünk a murvás pályákon egész jól sikerült felírnunk a szakaszokat. Az én utcai autómmal abszolváltuk a bejárást, ami egy ugyanolyan piros Honda Civic, mint a versenyautónk, csak le van ültetve, ezért a kipufogót nagyon sok helyen a földön, vagyis a köves murván húztuk. A kedvencünk a 18 kilométeres, hajmáskéri lőtér volt, változatos és izgalmas gyorsasági szakasznak nevezném. Igazi rallyepálya! Volt ott minden, mint a búcsúban! Dobálós, csúszkálós, hosszabb és rövidebb egyenes részek kitűnő kanyarokkal és ugratókkal színesítve.

Rallye2.hu: Az első gyorson mindjárt egy defekttel nyitottatok, amivel végig mentetek, de a gyorsasági végére nemhogy gumi nem volt a jobb első keréken, de felninek is szinte csak az emléke maradt meg.

Szepesi Marcell: Körülbelül a negyedik kanyarban kaphattuk a defektet. A talajból kiállt egy szikla, amin kicsit keresztbe csúszva hajtottunk át, mert, amikor észrevettem már nem tudtam korrigálni és szinte biztosan ez vágta szét a guminkat. Lassú defektet kaptunk. Mentünk vele még néhány kilométert, de egyáltalán nem tűnt vészesnek. Elhatároztuk, hogy lejövünk vele a szakaszról, amíg nem ereszt le teljesen és akkor cseréljük majd ki. De a szakasz felénél a maradék levegő is elszállt belőle.

Rallye2.hu: Utólag hogy gondolod? Nem lett volna jobb megállni és bent kicserélni?

Szepesi Marcell: Utólag persze, hogy okosabb az ember, természetesen jobban jöttünk volna ki a sztoriból, ha gyorsaságin cseréljük ki, mert akkor akár célba is érhettünk volna, mert ez a defekt egy egész lavinát indított el.

Rallye2.hu: Hogy sikerült Hegyes és a kedvencetek, a lőtér?

Szepesi Marcell: A második szakasz annak ellenére is jól sikerült, kategória elsők lettünk, hogy a defekt miatt gyakorlatilag vasra ment a jobb első fékünk és a féktárcsánk is oda lett teljesen. A lőtéren továbbra is kísértett a defekt emléke a hozományaként itt a kormányművünk is leszakadt.

Rallye2.hu: A szervizig még eljutottatok, de ez jelentette a végállomást nektek?

Szepesi Marcell: Először nem tudtuk, hogy mi a baja az autónak, bár azt sejtettük, hogy a kormány körül lehet valami, mert alig tudtuk irányítani az autót. Ment mindenfele az úton, nagyon nehezen, kínlódva jöttünk le a lőtérről és a szervizbe is elég kalandosan sikerült eljutnunk. A körforgalmak jelentették a legnagyobb kihívást, csak harmadik próbálkozásra sikerült mindegyikbe befordulni. Előre, hátra, előre, hátra. Ezt játszottuk minden alkalommal. A szervizben láttuk, hogy nem tudjuk javítani, így pedig veszélyes lett volna tovább menni, ezért feladtuk a versenyt. Köszönöm a szervizcsapatnak, a szüleimnek, a támogatóinknak, szponzorainknak, hogy ott lehetünk a versenyeken!

Veszprém Rallye 2015 Rallye2 Salánki Gábor_248

Rallye2.hu: A Baranya Kupa nevezési listáján a ti nevetek is ott van.

Szepesi Marcell: Igen, most is éppen arra készülünk. Ki lettek cserélve az elfáradt alkatrészek. A bölcső, a kormánymű, a talpasok, féktárcsa, fékbetétek, tehát, amit kellett azokat már aránylag rendbe raktuk. A tervek szerint szeretnénk az év elején elértekhez hasonló eredményeket produkálni, célba érni és igyekszünk majd jól érezni magunkat Komlón. A kiírásban szereplő pályákon 2014-ben autóztam először, akkor tetszettek és az eredmények is jók voltak, jókat autóztunk rajtuk. Csak éppen akkor is egy defekt nehezítette meg a dolgunkat, ráadásul pont az utolsó gyorsaságin. Ezt most kihagynánk. Defektből meglesz már idénről a fejadagunk, úgyhogy ha lehet, akkor Veszprém után a Baranya Kupán már nem kérnénk belőle. 🙂

Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!