DSC_02592Ifj. Vizelli Karcsiék alaposan odatették magukat a 2015-ös évre, hiszen maximálisan felkészítették Lada VFTS-üket. Az utolsó kis csavart is újra cserélték a vilniuszi technikában és végre egy tökéletes hátsó féket is beújítottak az orosz vas alá, ami reményeik szerint sokat segít majd nekik az évad során a rövidebb féktávok és a nagyobb kupák begyűjtésében. Ifj. Vizelli Karcsival beszélgettünk az Eger és az előttünk álló Miskolc Rallye-ról.

Rallye2.hu: Kezdjük az évet a legelején. Hogy sikerült az egri felkészülésetek?

Ifj. Vizelli Károly: Rengeteget készültünk az évadnyitó futamra, illetve az egész évre. Elhatároztuk, hogy maximálisan odatesszük magunkat a minél jobb eredmény elérése érdekében. A gondolatokat a tettek követték, rengeteg időt töltöttünk a műhelyben is és véleményem szerint sikerült is egy elég jó beállítást találni a kocsira és az külön örömmel tölt el, hogy egy remek futómű van alattunk. Valamint végre jó fék is került az autóra! Eddig nem szántunk rá elegendő időt, emiatt a kelletténél gyengébben muzsikáltak a hátsó fékeink, de most már elég jól teljesítenek azok is. Mondhatom, hogy teljesen felkészülten vágtunk neki az évnek, mert mindent felújítottunk az utolsó csavarig, tényleg olyan volt mintha egy vadonatúj autóba ültünk volna bele.

Rallye2.hu: Szavaidból ítélve teljes évet szeretnétek autózni 2015-ben, a Rallye2-ben.

Ifj. Vizelli Károly: Igen, így tervezzük. Csupán egyetlen verseny necces számunkra, mégpedig a Kassa Rallye. A párommal a lagzink ugyanis pont a kassai hétvégére esik, tehát igen komoly rá az esély, hogy ott mi nem fogunk indulni.

Rallye2.hu: Hát valahol ez érthető is… 🙂 Kanyarodjunk vissza Egerbe. Hogy éreztétek magatokat, hogy tetszett az év első versenye?

Ifj. Vizelli Károly: Az Eger Rallye az nekünk az egyik best of verseny, nagyon kedves számunkra. Sikerült jó itinert írnunk és pontosítani mindent, remekül összeállt a csapatunk, flottul működött minden. Tetszettek a pályák, rendkívül jó minőségűek voltak az utak. Talán egy kicsit túl jók is voltak, mi jobban szeretjük a felhordásos keskeny szakaszokat.

Rallye2.hu: A felhordás, vagy, ahogy sokan mondják a zizi hiányára itt azért nem lehetett panaszod…

Ifj. Vizelli Károly: Így van, de szerintem nekünk jobban fekszenek a szűk, egy sávos utak felhordással kombinálva. Az sokkal technikásabb. De ez is jó volt. Örültünk, hogy ott lehettünk, viszont a balesetek nagyon elszomorítottak minket.

Rallye2.hu: Hogy bírta a vadi új technika a „bejáratást”?

Ifj. Vizelli Károly: Semmi baj nem volt az autóval, minden tökéletesen működött. Ebben nagy szerepe volt a szervizeseknek, a támogatóknak, és a Korda Racing-nek, jó, hogy mindannyiukra bármikor számíthatok.

Rallye2.hu: Gondolom ezek után könnyebb lesz a miskolci felkészülésetek.

Ifj. Vizelli Károly: Igen, de van munka most is gazdagon. Átnézzük minden részét a VFTS-nek, revíziózzuk a váltót a difit a kuplungot. A nagyobb műszaki munkák mellett az ülés beállításával kell majd bíbelődnünk, mert az egri verseny előtt egy nappal érkeztek meg a frissen vásárolt ülések és nem sikerült őket pontosan beállítani. Két gondom volt velük az Eger Rallye-n: nagyon közelről és nagyon magasról vezettem, na ezen fogunk most állítani. De nem vészes, megoldjuk ezt a felkészülést is.

DSC_02613

Rallye2.hu: Milyen emlékeid vannak a miskolci versenyekről?

Ifj. Vizelli Károly: A Miskolc Rallye-ról általában csak jó emlékeim vannak, viszont a mostani pályákat nem ismerem, nem mentem még rajtuk.

Rallye2.hu: Igen, jól látod erre akartam kitérni. De azért egy videózást már csak megejtettél a témában?

Ifj. Vizelli Károly: Véleményem szerint egészen embert próbáló pályákkal várnak minket a miskolci rendezők az idén. Várom már és készülünk rájuk nagyon, biztosan másabbak lesznek, mint az egri szakaszok. Egertől sokkal technikásabbnak tűnnek, igazi rallye pályák benyomását keltik. Kíváncsi vagyok, hogy élőben mit mutatnak ezek a gyorsasági szakaszok.

Rallye2.hu: Milyen eredménnyel lennétek elégedettek a célban?

Ifj. Vizelli Károly: A legfontosabb, hogy baleset és lehetőleg technikai hibáktól mentesen célba vigyük az autót. De természetesen nem sétakocsikázni megyünk Miskolcra, küzdeni fogunk, jó lenne most is az elejében, a dobogón végezni.

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!