A november 30-i Nyílt Szakági Napon a Rallye2.hu stábja sajnos nem tudott jelen lenni, de a Rallye2 természetesen képviseltetve volt a versenyzők által is. Elsőként Erdei Zolit, az A/6 kategória 2011-es bajnokát kérdeztük meg, hogy mit is látott, hallott a Sportok Házában, a közgyűlésen.

A közgyűlésre menet „A meztelen diplomata” című filmből Szendrő Józsi bácsi mondata jutott eszembe, hogy „van e szisztémájuk?” A választ nem mondom meg mindenki döntse el maga… A gyűlés napirend előtti felszólalója Szamos Miklós volt, aki elmondta, hogy csak a Gyulai-Móczár-Szamos triumvirátus tudja csak vállalni az MNASZ vezetését.

Rallye2.hu: A kis bevezetődben leírtakkal kapcsolatban szerintem egy-két dolog azért biztosan szöget ütött a fejedben…

Erdei Zoltán: Ez így van, és íme, ami bennem megfogalmazódott:

1. Hogy a másik két tag tud-e erről, és ők is így gondolják? Móczár úr ott volt, mondott ő is egy-két szép körmondatot, de nem nagyon hatotta meg a közönséget…

2. Szamos úr elmondta a gondolatait, és utána el is hagyta a közgyűlést. Miért nem várja meg a versenyzők reagálásait, vagy a jelenlévők reagálásait a gondolataival kapcsolatban? Egyszerűen nem értem, hogy ha mindenki utál valakit, és nyíltan a megmondják a szemébe, hogy fejezze be, mert senki nem azt akarja, amit ő, és rosszul is csinálja, de ő csak fogja az asztal lábát, és küzd mindenkivel, miközben a haláltusáját vívja a Magyar Rallye… nem értem… bár van egy ilyen Nemzet Gazdasági miniszterünk is…

Rallye2.hu: Az ilyen-olyan részleteket, már több forrásból is megismertük. De mi inkább a Rallye2-eseket érintő kérdésekre és történésekre lennénk kíváncsiak. Ezen a téren mit hallhatott a nagyérdemű?

Erdei Zoltán: A tervek szerint a Rallye2 a jövőben közvetlen az első osztály után menne, mintha egy külön csoport lenne vagy választható opció még felvetésre került, hogy befésülve az első osztály azonos géposztályaiba. De szerintem az után-menés külön csoportban sokkal jobb lenne, de ezt állítólag majd nekünk versenyzőknek kell eldöntenünk. Persze az év elején egyszer és egész évben úgy maradna.

Rallye2.hu: A Rallye2-es versenyzők régi vágya, hogy két nap alatt cakk-pakk letudjanak egy versenyt. Van e valami jó hír ez ügyben?

Erdei Zoltán: A tervezet szerint a versenyek szigorúan péntek, szombat, vasárnap kerülnének lebonyolításra, beleértve a pályabejárást, rajtot, prológot, versenyt és a célceremóniát. Együtt lesz az ORB-vel a rajt, és a célceremónia is. Ezzel az ötlettel az a problémám, hogy akkor egy napot mindenképp a verseny helyszínén kell töltenünk úgy, hogy azon a napon nincs dolgunk, mert a Rallye2 csak egy napot megy, és amíg az ORB a plusz köröket teszi, mi addig mit csinálunk majd?

Rallye2.hu: Technikai fronton mi a helyzet?

Erdei Zoltán: Nedecki „Vadkutya bácsi” Laci 😀 utalást tett arra, hogy a túrás, azonos géposztályú autók műszakilag nem teljesen egyeznek meg a Rallye2-es homológ lap alapján készített versenyautókkal. Erre Pénzes úr csak egy kis mosollyal ennyit reagált.  Vajon miért? 🙂

– Hatalmas vita kerekedett abból, hogy legyenek-e WRC-k vagy ne?! Erről a témáról nem nagyon akarok beszélni itt, mert minket, Rallye2-eseket nem érint, de ha már erről volt a legnagyobb vita egy két saját gondolatot megjegyeznék:

Rallye2.hu: És min „törpöltél” a teremben csücsülve?

Erdei Zoltán: Hát persze. Attól, hogy visszaengedjük a WRC-ket, maximum pár száz nézővel lesz több a pályák szélén…

– A mai ORB-stop csapatok pilóták egy felépített „pálya” szerint készülnek évről évre. Elkezdtek az S2000-es, vonalat, és az R4-es vonalat, és ezt bejárva vívnak a bajnoki címért. Olyat nem lehet csinálni velük, hogy mindenki állj, holnaptól jöhetnek a WRC-k, mert ők is egy gazdasági társaság és nem lehet egy szóval tönkre tenni emberek 3-4 éves kemény munkáját. Ha tegyük fel azt mondanák, hogy 4 év múlva mehetnek az abszolútért újra WRC-k mert addigra például lejár az EVO VII-es Mitsubishik homológizációja, akkor lenne értelme mert meg van adva egy új irány, ami felé lehet igazodni, vagy fejlődni.

– Úgy érzem, attól, hogy újra lesz/lenne WRC nem lesz több versenyző sem az ORB-ben sem a Rallye2-ben szerintem, és ettől nincs megoldva az alap probléma, ami az, hogy nincs elég versenyző, holott a túra meg a sprint tele van indulókkal.

Rallye2.hu: Köszönöm, hogy ide terelted a szót, mert kíváncsi lennék, hogy szerinted ez miért van így?

Erdei Zoltán: A legfontosabb dolog szerintem az, hogy mindenki ott versenyzik, amire van pénze. Hiába akarunk egy túrás „micut” vagy sprintes „micut” felvinni ORB-be ha a versenyzője egyszerűen a háromszoros költségeket nem tudja megfizetni. Az megint egy másik kérdés, hogy szerintem egy túrás hétvége ugyanannyiba kerül, mint egy Rallye2-es hétvége, pedig a R2 többet megy, és jobb pályákon, akkor mégis miért népszerűbb a túra? Ezeken kellene elgondolkodni az új vezetésnek, mert akkor lenne egy 60 autós ORB és egy 60 autós R2, és újra beindulna az élet, mert pénzmozgásban ugyanannyi. Sajnos a nézők száma is a pénzügyeknek köszönhető, hiszen egy négytagú család, hogy elutazzon versenyt nézni annak komoly költségei vannak. Utazás, szállás stb, stb. Nem kell ecsetelnem.

Rallye2.hu: Mint mondtad Nedecki Laci is felvetette, a technikai különbségek kérdését, most te is túrás és sprintes autókról beszélsz, amik nem mehetnének egy sima mosogatószeres mosás után a Rallye2-ben. Mi lehetne erre a megoldás?

Erdei Zoltán: Egy olyan törvényi szabályozásra lenne szükség, hogy csak olyan versenyautóval lehessen versenyezni, amire az MNASZ és az NKH is igent mond. És nem lenne többet hiszti, hogy ez a kocsi oda jó, ide meg miért nem?! De ez meg generálja a következő problémát, hogy egy képzett, hozzáértő technikai bizottságot kellene összerakni.

Rallye2.hu: És mit hallottál még a Nyílt Szakági Napon? Esetleg a versenynaptárról valami konkrétabb infó?

Erdei Zoltán: A jövő évi versenynaptárral kapcsolatban elhangzott, hogy ez a tervezett csak egy szóbeli terv, és még semmi konkrétum nincs.

Szó volt még a sprint versenyekről, aminek a számát szeretnék korlátozni, és régiókra osztani az országot, és így elosztani azt, hogy hol mennyi verseny lehet. Ezzel kapcsolatban előkerült a BAZ sprint is és a fal mellől Üveges úr is, és egymást kérdőre vonták Pénzes úrral, hogy valójában miért is maradtak el a BAZ sprintek. A válasz egyszerű: Üveges úr nem tartotta be a versenyrendezésekkel kapcsolatos törvényeket, és így nem kaphatott engedélyt.

Rallye2.hu: Köszönjük, hogy a szemünk és a fülünk voltál.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!